Blar i Master i innovasjon og ledelse, deltid på forfatter "Branstad, Are"
-
Digitale gjennomføringer som driver for demokratisk innovasjon
Magnussen, Hege Iren Føhr; Paulsen, Elisabeth Skjæveland (Master thesis, 2021)Denne avhandlingen handler om styrking og utvikling av lokaldemokratiet i en kommune med vedtak om kommunesammenslåing. Nye Tønsberg kommune har et vedtak om å styrke lokaldemokratiet, motivere til deltagelse og medvirkning. ... -
Fjernledelse i digitaliseringsprosesser
Trollsås, Rebecca; Kastrati, Emerson (Master thesis, 2023)Denne studien undersøker hvorvidt utøvelsen av fjernledelse har endret en del ledelsesperspektiver når det kommer til digitale endringsprosesser. I vår studie kartlegger vi hvilke utfordringer fjernledere kan møte ved ... -
Heltidskultur i helsevesenet - kan fleksiturnus påvirke kvalitet i tjenesten?
Gåsland, Anette (Master thesis, 2022)Denne studien ser på hvordan fleksiturnus, som ny arbeidstidsordning, kan bidra til å øke opplevd kvalitet i en avdeling. Det er også et fokus på hvordan lederen kan være med å sikre en forbindelse mellom heltidskultur og ... -
Innvirkningen av organisatorisk tid på utviklingen av felles organisasjonsidentitet da tre kommuner ble til en
Trøim, Veronika (Master thesis, 2023)Et stadig økende krav til effektivitet og kompleksitet i de kommunale tjenestene har ført til et økende antall kommunesammenslåinger. Krav til kommunene kommer ofte i form av statlige føringer. Administrative ledelse i ... -
Lede samskaping: Hvordan fremmer ledere i norske kommuner samskaping?
Kaasa, Marion; Borge, Inger Elisabeth (Master thesis, 2023)Det norske samfunnet står i stadig økende grad overfor såkalte «samfunnsfloker». Behov for nye, innovative og ressurseffektive løsninger på allmenne samfunns-utfordringer dukker opp. I en lang rekke offentlige føringer ... -
OKR og smidighet-hvilke utfordringer må ledelsen håndtere En komparativ casestudie av to norske virksomheter
Hødal, Lars Møinichen; Aglen, Paul Inge (Master thesis, 2021)Både i offentlig og privat sektor ser vi at endringstakten går raskere. De som etterspør varer og tjenester har en forventning om stadige forbedringer i takt med at for eksempel tekniske muligheter åpner seg. I tillegg er ...