• Pedagogiske praksiser i kreative fellesskap- hvordan kunnskap og erfaring deles om vedbrent keramikk i kreative fellesskap 

      Ulverud, Lillann (Master thesis, 2023)
      I keramikkfeltet finnes det dokumentasjon på vedbrent keramikk som dateres flere tusen år tilbake i tid. De felles vedbrenningene som utføres i vår moderne tid er det lite pedagogisk forskning om. Jeg ville derfor forsøke ...
    • Samspillet mellom bilde og tekst i en bildebokfortelling 

      Veium, Kristin Solvang (Master thesis, 2022)
      Oppgaven undersøker kvaliteter og utfordringer i samspillet mellom bilde og tekst. Dette gjøres ved å utforske relasjonen gjennom eget skapende arbeid der en grunnfortelling brukes i tre bildebokkategorier som resulterer ...
    • Skaparhus som læringsarena 

      Skeide, Marte Gurskevik (Master thesis, 2023)
      Denne avhandlinga søker å svare på kva muligheiter og utfordringar ein møter når ein tek i bruk skaparhus som læringsarena i ein ungdomsskule. Korleis kan samhandling og sambruk, der kunst og handverk er initierande fag, ...
    • Taktile møter 

      Rozinek, Martina (Master thesis, 2023)
      Målet med denne undersøkelsen var å utvikle kunnskap om hvordan faglærere kan tilrettelegge kunst og håndverksopplæringen for elever med store og sammensatte funksjonsnedsettelser med vekt på taktil utforskning av materialer. ...
    • Vandring gjennom skog - bevissthet og dannelse 

      Brasøy, Mette (Master thesis, 2022)
      Denne masteravhandlingen dreier seg om å se det store bildet, og de overordnede begrepene folkehelse og livsmestring, gjennom små fragmenter i og av naturen. Undersøkelsen tar utgangspunkt i en 27 dagers vandring gjennom ...
    • Å komponere en fortelling 

      Kirkeland, Linda (Master thesis, 2022)
      I denne avhandlingen har jeg gjennom en artografisk tilnærming undersøkt hva selvstendig uttrykk kan være, hvordan utforske dette i skapende prosesser og hvordan legge til rette for dette i undervisning. Jeg startet med å ...