• Manipulerte bilder 

      Kvelland, Hans Tore (Master thesis, 2022)
      Denne masteroppgaven er en undersøkelse med søkelys på forholdet mellom manipulerte bilder og etikk. Gjennom en kvalitativ og fenomenologisk inspirert tilnærming til forskningsfeltet, brukte jeg en litteraturstudie ...
    • Pedagogiske praksiser i kreative fellesskap- hvordan kunnskap og erfaring deles om vedbrent keramikk i kreative fellesskap 

      Ulverud, Lillann (Master thesis, 2023)
      I keramikkfeltet finnes det dokumentasjon på vedbrent keramikk som dateres flere tusen år tilbake i tid. De felles vedbrenningene som utføres i vår moderne tid er det lite pedagogisk forskning om. Jeg ville derfor forsøke ...
    • Samspillet mellom bilde og tekst i en bildebokfortelling 

      Veium, Kristin Solvang (Master thesis, 2022)
      Oppgaven undersøker kvaliteter og utfordringer i samspillet mellom bilde og tekst. Dette gjøres ved å utforske relasjonen gjennom eget skapende arbeid der en grunnfortelling brukes i tre bildebokkategorier som resulterer ...
    • Skaparhus som læringsarena 

      Skeide, Marte Gurskevik (Master thesis, 2023)
      Denne avhandlinga søker å svare på kva muligheiter og utfordringar ein møter når ein tek i bruk skaparhus som læringsarena i ein ungdomsskule. Korleis kan samhandling og sambruk, der kunst og handverk er initierande fag, ...
    • Taktile møter 

      Rozinek, Martina (Master thesis, 2023)
      Målet med denne undersøkelsen var å utvikle kunnskap om hvordan faglærere kan tilrettelegge kunst og håndverksopplæringen for elever med store og sammensatte funksjonsnedsettelser med vekt på taktil utforskning av materialer. ...
    • Vandring gjennom skog - bevissthet og dannelse 

      Brasøy, Mette (Master thesis, 2022)
      Denne masteravhandlingen dreier seg om å se det store bildet, og de overordnede begrepene folkehelse og livsmestring, gjennom små fragmenter i og av naturen. Undersøkelsen tar utgangspunkt i en 27 dagers vandring gjennom ...
    • Å komponere en fortelling 

      Kirkeland, Linda (Master thesis, 2022)
      I denne avhandlingen har jeg gjennom en artografisk tilnærming undersøkt hva selvstendig uttrykk kan være, hvordan utforske dette i skapende prosesser og hvordan legge til rette for dette i undervisning. Jeg startet med å ...