• Litteraturundervisning etter LK20 – kronologisk eller tematisk struktur? 

      Haget, Emilie Fon (Master thesis, 2022)
      Oppgaven handler om litteraturhistorieundervisning i norskfaget på videregående skole etter innføringen av Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020 (LK20). Det aktuelle trinnet er Vg2 studieforberedende utdanningsprogram ...
    • "Når det umulige blir mulig" 

      Richardsen, Monica (Master thesis, 2023)
      Utgangspunktet for denne masteroppgaven har vært behovet for å se på hvordan en lærerstudent kan lære om elevers dybdelæring ved å følge en erfaren lærer gjennom et tverrfaglig undervisningsopplegg på ungdomstrinnet. ...
    • Sakprosaens plass i norskfaget 

      Bjønnes, Marita (Master thesis, 2022)
      Denne masteroppgaven handler om sakprosaens plass i norskfaget, med et særlig fokus på kritisk tilnærming til sakprosatekstene i norskfaget. Tidligere forskning har vist at likestillingen mellom skjønnlitteratur og sakprosa ...