Blar i Master i grunnskolelærerutdanning, overgangsmaster for trinn 5-10 (Vestfold) på tittel
Viser treff 17-27 av 27
-
Matematiske bevis i 7. trinn
(Master thesis, 2021)Matematiske bevis innehar en sentral rolle i den matematiske modningsprosessen der elevene gradvis utvikler, etablerer og kommuniserer matematisk kunnskap. Denne studien undersøker elevers arbeid og utvikling av forståelse ... -
Mathemacy for Democracy
(Master thesis, 2021)Denne masteroppgavens prosjekt er en del av studien Mathematics Education in Indigenous and Migrational contexts (MIM-studien), som har som mål å finne erfaringsbaserte metoder og redskaper som kan styrke pedagogikken i ... -
Modeller-basert praksis i kroppsøving - Et selvstudium av praksis
(Master thesis, 2020)Kroppsøvingsfagets legitimeringsgrunnlag har internasjonalt blitt drøftet og diskutert. Blant annet Kirk (2010) mener at faget har tre mulige fremtider; uforandret fra dagens praksis med små endringer, reformert med en ... -
OneNote + Tilpasset opplæring = Sant?
(Master thesis, 2021)Tema for denne masteroppgaven er tilpasset opplæring og digitale læringsressurser. Bakgrunnen for studien er at den norske fellesskolen representerer et bredt spekter av mangfold av elever, ambisjonene er at fellesskolen ... -
Pedagogiske lenker i lærer - elev interaksjoner i uteskolen
(Master thesis, 2021)I denne masteroppgaven har vi gjennomført en empirisk undersøkelse av et undervisningsopplegg om solsystemet i naturfag for 6. trinn. Hensikten med undersøkelsen var å finne ut hvordan læreren og elevene samhandler når de ... -
Pedagogiske lenker i lærer–elev interaksjoner i uteskolen
(Master thesis, 2021)I denne masteroppgaven har vi gjennomført en empirisk undersøkelse av et undervisningsopplegg om solsystemet i naturfag for 6. trinn. Hensikten med undersøkelsen var å finne ut hvordan læreren og elevene samhandler når de ... -
Tverrfaglig samarbeid og undervisning i Fagfornyelsen.
(Master thesis, 2020)Studiens tematikk omfatter tverrfaglig undervisning og hvordan lærere kan arbeide for å tilrettelegge for dette. Tematikken er svært dagsaktuell, da dette er et viktig element i Fagfornyelsen, som har resultert i Norges ... -
Utfordringer og erfaringer med programmering
(Master thesis, 2022)Fagfornyelsen kom høsten 2020 med innføring av trinnvise kompetansemål i matematikk fra 1. til 10. klasse. Fra og med 5. klasse og til 10. klasse har et av kompetansemålene en direkte eller indirekte tilknytning til ... -
Utforsking og problemløsing i matematikklærebøker gjennom et sosiokulturelt perspektiv - En komparativ innholdsanalyse av utvalgte oppgavetekster i tre matematikklærebøker på 8. trinn
(Master thesis, 2021)Temaet for denne masteroppgaven er utforsking og problemløsing i matematikklærebøker gjennom et sosiokulturelt perspektiv. Studiens overordnede problemstilling er: Hvordan legger oppgavetekster i matematikklærebøker til ... -
Utforsking og problemløsing i matematikklærebøker gjennom et sosiokulturelt perspektiv -En komparativ innholdsanalyse av utvalgte oppgavetekster i tre matematikklærebøker på 8. trinn.
(Master thesis, 2021)Temaet for denne masteroppgaven er utforsking og problemløsing i matematikklærebøker gjennom et sosiokulturelt perspektiv. Studiens overordnede problemstilling er: Hvordan legger oppgavetekster i matematikklærebøker til ... -
Vurdering av muntlighet: En kvalitativ studie av sensor og eksaminators vektlegging av muntlige aspekter under eksamen i norsk
(Master thesis, 2021)Denne oppgaven er en kvalitativ innholdsanalyse av en lærer og sensor sine sensursamtaler og tilbakemeldinger til 6 ulike elever ved en muntlig eksamen i norsk på 10.trinn. Datamaterialet i denne studien er videoopptak av ...