Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWilhelmsen, Terese
dc.date.accessioned2020-10-19T11:41:49Z
dc.date.available2020-10-19T11:41:49Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.isbn978-82-7860-451-9
dc.identifier.issn2535-5325
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2683632
dc.description.abstractUniversitetet i Sørøst-Norge (USN) er resultatet av en fusjon mellom tidligere Høgskolen i Vestfold og Buskerud og Høgskolen i Telemark. En viktig del av det faglige utviklingsarbeidet for den nye institusjonen var å samordne parallelle studieprogram og utvikle felles studieplaner. I barnehagelærerutdanningen (BLU) resulterte utviklingsprosjektet Fornye, bevare, kombinere – en samordnet barnehagelærerutdanning ved USN i en ny studieplan gjeldende fra høsten 2018. Den nye studieplanen inkluderer strukturen Profesjon, Progresjon og Praksis (PPP) som har som intensjon å sikre helhet, integrasjon og sammenheng i utdanningen. PPP formulerer en rekke tiltak for å sikre profesjonsprogresjon både i undervisning og i praksis som overordnede føringer for implementering av BLU på hver campus. Følgeforskerprosjektet «Profesjon, Progresjon og Praksis i barnehagelærerutdanningen ved Universitet i Sørøst-Norge» er et forskningsinitiativ gjennomført på oppdrag fra Visedekan for BLU ved USN. USN profesjon har bevilget midler til prosjektet, og Senter for barnehageforskning, utvikling og innovasjon (SEBUTI) var ansvarlig for gjennomføring av oppdraget. Følgende dokumenter utgjør utgangspunktet for følgeforskningsprosjektet: • Profesjon, Progresjon, Praksis ved Barnehagelærerutdanningen ved USN, versjon 2018 • Retningslinjer for praksis i barnehagelærerutdanningen Del 1 (felles) • Retningslinjer for praksis i barnehagelærerutdanningen Del 2 (lokale) • Partnerbarnehageavtale (USN, u.å.) • USN profesjonen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetet i Sørøst-Norgeen_US
dc.relation.ispartofseriesSkriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;56
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.subjectbarnehagelærerutdanningen_US
dc.subjectppp-strukturen_US
dc.titleImplementering av Profesjon, progresjon og praksis i barnehagelærerutdanningen : Følgeforskning 1. studieår BLU, Universitetet i Sørøst-Norge : Delrapport 1en_US
dc.typeReporten_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.source.pagenumber72en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International