Show simple item record

dc.contributor.authorØdegård, Ansgar
dc.contributor.authorReiersen, Jon
dc.contributor.authorBranstad, Are
dc.date.accessioned2020-03-26T08:50:30Z
dc.date.available2020-03-26T08:50:30Z
dc.date.created2019-08-08T12:08:05Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationØdegård, A. R., Jon; Branstad, Are. (2019). Bærekraftige samfunn og forretningsmodeller. Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse(5), 25-33.en_US
dc.identifier.issn1500-0788
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2648753
dc.description.abstractNorsk næringsliv må omstille seg for å møte de globale bærekraftsutfordringene. Denne artikkelen fokuserer på hvordan samarbeids- og tillitstradisjoner i norsk næringsliv kan fremme nyskapende bærekraftige forretningsmodeller. Forholdet mellom tillit, samarbeidsrelasjoner og gjennomslag for nye forretningsmodeller eksemplifiseres med to norske bedrifter som integrerer sosiale og miljømessige drivere i sine forretnings­modellinnovasjoner. Vi diskuterer deretter kjennetegn på bærekraftige forretningsmodellinnovasjoner og implika­sjoner for ledelse og organisering.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.urihttps://www.magma.no/barekraftige-samfunn-og-forretningsmodeller
dc.titleBærekraftige samfunn og forretningsmodelleren_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderEconas Informasjonsservice ASen_US
dc.source.pagenumber25-33en_US
dc.source.journalMagma - Tidsskrift for økonomi og ledelseen_US
dc.source.issue5en_US
dc.identifier.cristin1714816
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record