Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHaukeland, Per Ingvar
dc.contributor.authorLund-Kristensen, Hanne
dc.date.accessioned2020-03-20T13:22:13Z
dc.date.available2020-03-20T13:22:13Z
dc.date.created2019-12-15T20:35:49Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationStudier i Pædagogisk Filosofi. 2019, 8 (1), 69-89.en_US
dc.identifier.issn2244-9140
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2647873
dc.description.abstractArtikkelen utvikler en økopedagogisk-filosofisk tilnærming til den livskraftige barnehagen som en framtidens barnehage for en naturvennlig og bærekraftig utvikling. Empirien bygger på et aksjonsforskningsprosjekt i Klokkergaarden natur- og kultur barnehage i Drammen, Norge. Fokuset har vært på de gode møtene mellom menneske, kultur og natur knyttet til tre gjennomgående temaer som skal prege barnehage og skole de neste årene: livsmestring, demokrati og bærekraftig utvikling. Målgruppen er ledelsen og ansatte i barnehager, og målet er å konkretisere hva en livskraftig barnehage er, hvordan den vises i praksis og hvordan den kan utvikles som en aktør i en bærekraftig samfunnsutvikling.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.titleDen livskraftige barnehagen: En økofilosofisk-pedagogisk tilnærmingen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber69-89en_US
dc.source.volume8en_US
dc.source.journalStudier i Pædagogisk Filosofien_US
dc.source.issue1en_US
dc.identifier.doi10.7146/spf.v8i1.113923
dc.identifier.cristin1760912
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel