dc.contributor.author | Haukeland, Per Ingvar | |
dc.contributor.author | Lund-Kristensen, Hanne | |
dc.date.accessioned | 2020-03-20T13:22:13Z | |
dc.date.available | 2020-03-20T13:22:13Z | |
dc.date.created | 2019-12-15T20:35:49Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Studier i Pædagogisk Filosofi. 2019, 8 (1), 69-89. | en_US |
dc.identifier.issn | 2244-9140 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2647873 | |
dc.description.abstract | Artikkelen utvikler en økopedagogisk-filosofisk tilnærming til den livskraftige barnehagen som en framtidens barnehage for en naturvennlig og bærekraftig utvikling. Empirien bygger på et aksjonsforskningsprosjekt i Klokkergaarden natur- og kultur barnehage i Drammen, Norge. Fokuset har vært på de gode møtene mellom menneske, kultur og natur knyttet til tre gjennomgående temaer som skal prege barnehage og skole de neste årene: livsmestring, demokrati og bærekraftig utvikling. Målgruppen er ledelsen og ansatte i barnehager, og målet er å konkretisere hva en livskraftig barnehage er, hvordan den vises i praksis og hvordan den kan utvikles som en aktør i en bærekraftig samfunnsutvikling. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.title | Den livskraftige barnehagen: En økofilosofisk-pedagogisk tilnærming | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.source.pagenumber | 69-89 | en_US |
dc.source.volume | 8 | en_US |
dc.source.journal | Studier i Pædagogisk Filosofi | en_US |
dc.source.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.7146/spf.v8i1.113923 | |
dc.identifier.cristin | 1760912 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |