• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • 1 USN ansatte
  • Publikasjoner fra CRIStin
  • View Item
  •   Home
  • 1 USN ansatte
  • Publikasjoner fra CRIStin
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Den livskraftige barnehagen: En økofilosofisk-pedagogisk tilnærming

Haukeland, Per Ingvar; Lund-Kristensen, Hanne
Peer reviewed, Journal article
Published version
Thumbnail
View/Open
2019HaukelandDen (744.0Kb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2647873
Date
2019
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for friluftsliv, idrett og kroppsøving [110]
  • Publikasjoner fra CRIStin [1791]
Original version
Studier i Pædagogisk Filosofi. 2019, 8 (1), 69-89.   10.7146/spf.v8i1.113923
Abstract
Artikkelen utvikler en økopedagogisk-filosofisk tilnærming til den livskraftige barnehagen som en framtidens barnehage for en naturvennlig og bærekraftig utvikling. Empirien bygger på et aksjonsforskningsprosjekt i Klokkergaarden natur- og kultur barnehage i Drammen, Norge. Fokuset har vært på de gode møtene mellom menneske, kultur og natur knyttet til tre gjennomgående temaer som skal prege barnehage og skole de neste årene: livsmestring, demokrati og bærekraftig utvikling. Målgruppen er ledelsen og ansatte i barnehager, og målet er å konkretisere hva en livskraftig barnehage er, hvordan den vises i praksis og hvordan den kan utvikles som en aktør i en bærekraftig samfunnsutvikling.
Journal
Studier i Pædagogisk Filosofi

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit