Vis enkel innførsel

dc.contributor.editorFrers, Lars
dc.contributor.editorHognestad, Karin
dc.contributor.editorBøe, Marit
dc.date.accessioned2020-02-18T13:13:23Z
dc.date.available2020-02-18T13:13:23Z
dc.date.created2017-11-30T13:41:24Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn9788202549817
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2642324
dc.description.abstractDenne boken diskuterer på ulike måter hvordan bruk av kvalitative metoder kan åpne for refleksjon som utgangspunkt for å utforske og utvikle profesjonelle praksiser i lærerutdanningen. I profesjonell praksis vises kunnskap i handling, og metodene er derfor orientert mot handlinger i en profesjonskontekst knyttet til utdanning fra barnehage til høgskole. Gjennom deltakelse i forsknings- og utviklingsarbeid kan forskere og praktikere erfare hvordan læring, forskning, utvikling og refleksjon henger tett sammen. Boken er delt i tre seksjoner som belyser refleksjon opp mot hovedbegrepene metode, forskning og læring. Bokens første del diskuterer metode i spenningsfeltet mellom hverdagspraksis, læring og forskning. Bokens andre del fokuserer på refleksjon i ulike utdanningers praksisopplæring, og den tredje delen løfter fram refleksjon knyttet til klasseromsundervisning. Alle bidragsyterne til Metode mellom forskning og læring: Refleksjon i praksis er knyttet til den tverrfaglige forskergruppen Kvalitative metoder i profesjonell praksis ved Høgskolen i Sørøst-Norge.en_US
dc.description.abstractMethod between research and learning – Reflection in practiceen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherCappelen Damm Akademisken_US
dc.relation.urihttps://press.nordicopenaccess.no/index.php/noasp/catalog/book/25
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleMetode mellom forskning og læring : Refleksjon i praksisen_US
dc.title.alternativeMethod between research and learning – Reflection in practiceen_US
dc.typeBooken_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber183en_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.23865/noasp.25
dc.identifier.cristin1520932
cristin.unitcode222,59,3,0
cristin.unitcode222,59,7,0
cristin.unitnameInstitutt for kultur, religion og samfunnsfag
cristin.unitnameInstitutt for pedagogikk
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal