dc.contributor.editor | Frers, Lars | |
dc.contributor.editor | Hognestad, Karin | |
dc.contributor.editor | Bøe, Marit | |
dc.date.accessioned | 2020-02-18T13:13:23Z | |
dc.date.available | 2020-02-18T13:13:23Z | |
dc.date.created | 2017-11-30T13:41:24Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.isbn | 9788202549817 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2642324 | |
dc.description.abstract | Denne boken diskuterer på ulike måter hvordan bruk av kvalitative metoder kan åpne for refleksjon som utgangspunkt for å utforske og utvikle profesjonelle praksiser i lærerutdanningen. I profesjonell praksis vises kunnskap i handling, og metodene er derfor orientert mot handlinger i en profesjonskontekst knyttet til utdanning fra barnehage til høgskole. Gjennom deltakelse i forsknings- og utviklingsarbeid kan forskere og praktikere erfare hvordan læring, forskning, utvikling og refleksjon henger tett sammen. Boken er delt i tre seksjoner som belyser refleksjon opp mot hovedbegrepene metode, forskning og læring. Bokens første del diskuterer metode i spenningsfeltet mellom hverdagspraksis, læring og forskning. Bokens andre del fokuserer på refleksjon i ulike utdanningers praksisopplæring, og den tredje delen løfter fram refleksjon knyttet til klasseromsundervisning. Alle bidragsyterne til Metode mellom forskning og læring: Refleksjon i praksis er knyttet til den tverrfaglige forskergruppen Kvalitative metoder i profesjonell praksis ved Høgskolen i Sørøst-Norge. | en_US |
dc.description.abstract | Method between research and learning – Reflection in practice | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Cappelen Damm Akademisk | en_US |
dc.relation.uri | https://press.nordicopenaccess.no/index.php/noasp/catalog/book/25 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Metode mellom forskning og læring : Refleksjon i praksis | en_US |
dc.title.alternative | Method between research and learning – Reflection in practice | en_US |
dc.type | Book | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.source.pagenumber | 183 | en_US |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.23865/noasp.25 | |
dc.identifier.cristin | 1520932 | |
cristin.unitcode | 222,59,3,0 | |
cristin.unitcode | 222,59,7,0 | |
cristin.unitname | Institutt for kultur, religion og samfunnsfag | |
cristin.unitname | Institutt for pedagogikk | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |