Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFjeld, Elin
dc.contributor.authorTholin, Kristin Rydjord
dc.contributor.authorØhra, Mattias
dc.date.accessioned2019-11-21T08:07:57Z
dc.date.available2019-11-21T08:07:57Z
dc.date.created2019-11-19T12:35:04Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationNordic Journal of STEM Education. 2019, 3 (1), 145-149.nb_NO
dc.identifier.issn2535-4574
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2629632
dc.descriptionThe Nordic Journal of STEM Education licenses all content of the journal under a Creative Commons Attribution (CC-BY) licence. This means, among other things, that anyone is free to copy and distribute the content, as long as they give proper credit to the author(s) and the journal. For further information, see Creative Commons website for human readable or lawyer readable versions.nb_NO
dc.description.abstractDenne studien baserer seg på perspektiver rundt dyplæring. Det søkes å vise hvordan mer tudentaktive læringsformer kan skape mere robuste læringspraksiser som igjen muliggjør dyplæring. Studien søker å vise at en slik studentaktiv intensivering kan være en måte å gjøre undervisningen mer samstemt på. I studien har vi gjort tiltak for å gjøre undervisningen i emnet høyspenningsteknikk mer samstemt ved å inkludere nye, studentaktive læringsformer.Uttalelser fra studentene tyder på at varierte læringsformer var motiverende og at denne studentaktive læringsformen pekte i retning av dypere læring. Dette kunne imidlertid ikke dokumenteres på eksamensresultatene, noe som kan tyde på at neste skritt er å jobbe med vurderingsformen, slik at emnet blir ytterligere samstemt, og studentene i enda større grad blir oppmuntret til å velge dyplæringsstrategier.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleStudentaktive Læringsformer for å Fremme Dyplæring i Høyspenningsteknikknb_NO
dc.typeJournal article
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.rights.holderCopyright (c) 2019 Nordic Journal of STEM Educationnb_NO
dc.source.pagenumber145-149nb_NO
dc.source.volume3nb_NO
dc.source.journalNordic Journal of STEM Educationnb_NO
dc.source.issue1nb_NO
dc.identifier.cristin1749371
cristin.unitcode222,58,2,0
cristin.unitcode222,59,7,0
cristin.unitnameInstitutt for elektro, IT og kybernetikk
cristin.unitnameInstitutt for pedagogikk
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpreprint
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal