Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEide, Tom
dc.contributor.authorKnudsen Gullslett, Monika
dc.contributor.authorNilsen, Etty
dc.contributor.authorDugstad, Janne H.
dc.contributor.authorEide, Hilde
dc.date.accessioned2019-01-31T13:14:41Z
dc.date.available2019-01-31T13:14:41Z
dc.date.created2018-10-14T11:38:04Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.isbn978-82-7206-490-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2583361
dc.descriptionUtgivelser i publiseres som Creative Commons og kan kopieres fritt og videreformidles til andre interesserte uten avgift. Navn på utgiver og forfatter(e) angis korrekt.nb_NO
dc.description.abstractBakgrunn, prosess og antagelser For å møte fremtidens utfordringer når det gjelder hjemmebaserte helsetjenester på en god måte er det behov for innovasjon og fornyelse. Formålet med prosjekt Tillitsmodellen har vært å utvikle et tillitsbasert alternativ til bestiller/utfører-modellen som • tar utgangspunkt i hva en enkelte tjenestemottager opplever som viktig, • gir økt ansvar og myndighet til fagpersonene, og • forenkler og forbedrer kontroll- og rapporteringsrutiner. Tillitsmodellen for de hjemmebaserte tjenestene i form av selvstyrende tverrfaglige team ble utviklet gjennom en omfattende nedenfra-og-opp-prosess i fire bydeler, med medvirkning fra representanter for brukere, fagorganisasjoner og medarbeidere i bydelene. Resultatet ble et nytt tjenestedesign og en ny forvaltningsmodell med saksbehandling i lokale team, med helhetlig ansvar for et avgrenset geografisk område. Man ønsket å oppnå følgende resultater med den nye forvaltningsmodellen: • økt trygghet, tilfredshet og selvbestemmelse for brukerne •økt motivasjon og arbeidsglede for fagpersonalet • økt fleksibilitet, effektivitet og kvalitet i tjenestene. Denne nye forvaltningsmodellen, «Tillitsmodellen», ble forpilotert i tre bydeler høsten 2017 og deretter videreutviklet og hovedpilotert i fire bydeler 2017-18.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUSN/Vitensenteret Helse og Teknologinb_NO
dc.relation.ispartofSkriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge
dc.relation.ispartofseriesSkriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;
dc.relation.urihttp://hdl.handle.net/11250/2566981
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.no*
dc.titleTillitsmodellen – hovedpilotering i Oslo kommune 2017-18nb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.rights.holder© 2018 Tom Eide, Monika Gullslett, Etty Nilsen, Janne Dugstad og Hilde Eidenb_NO
dc.source.pagenumber86nb_NO
dc.source.issue4nb_NO
dc.identifier.cristin1620206
cristin.unitcode222,56,1,0
cristin.unitcode222,57,3,0
cristin.unitcode222,56,0,0
cristin.unitnameInstitutt for sykepleie- og helsevitenskap
cristin.unitnameInstitutt for økonomi, markedsføring og jus
cristin.unitnameFakultet for helse- og sosialvitenskap
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal