Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorToft, Solveig
dc.contributor.authorHolte, Kari
dc.date.accessioned2018-02-22T14:52:45Z
dc.date.available2018-02-22T14:52:45Z
dc.date.created2016-01-29T09:13:24Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationFORM Akademisk. 2017, 10 (3), .nb_NO
dc.identifier.issn1890-9515
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2486575
dc.description.abstractI denne artikkelen rettes blikket mot selve opplevelsen i den skapende prosess, de ikke-målbare kvaliteter, spesielt i forhold til faget Kunst og håndverk. Artikkelens data består av tre ulike utøvergruppers arbeidsprosess i en bestemt type maleoppgave; maling med musikk som inspirasjon. De tre utøvergruppene hadde ulik alder, bakgrunn og skolering. Disse tre gruppene skal eksemplifisere hvilke opplevelser som kan oppstå i noen utvalgte skapende prosesser. Teorigrunnlaget er Czsikmyhalis flow-teori og Hans-Georg Gadamers hermeneutiske teori. Intensjonen er å bringe inn et perspektiv for å øke bevissthet og omtanke av enkelte forhold vedrørende tilrettelegging for skapende aktiviteter i skolen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectKunst og håndverk som undervisingsfagnb_NO
dc.subjectTeaching in artnb_NO
dc.titleDet skapende rom - betydningen av det ikke-målbarenb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Arkitektur og design: 140nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Architecture and design: 140nb_NO
dc.source.pagenumber1-21nb_NO
dc.source.volume10nb_NO
dc.source.journalFORM Akademisknb_NO
dc.source.issue3nb_NO
dc.identifier.doi10.7577/formakademisk.1400
dc.identifier.cristin1325897
cristin.unitcode222,59,5,0
cristin.unitnameInstitutt for estetiske fag
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal