dc.contributor.author | Moxnes, Anna Rigmor | |
dc.date.accessioned | 2018-02-22T11:27:34Z | |
dc.date.available | 2018-02-22T11:27:34Z | |
dc.date.created | 2017-01-10T14:45:55Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Nordisk Barnehageforskning. 2016, 12 1-13. | nb_NO |
dc.identifier.issn | 1890-9167 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2486403 | |
dc.description.abstract | Hensikten med denne artikkelen er å diskutere hvordan refleksjon anvendes i ulik fag- og forskningslitteratur som omhandler barnehagelærerutdanningen. I studier av tekstene finner jeg at refleksjon knyttes til teori og praksis, refleksjon knyttes til endring og ny erkjennelse og til etisk og kritisk refleksjon. Det varierer hvordan refleksjon forstås, men personlig endring og ny erkjennelse er en fellesnevner. Undersøkelsen viser et mangefasettert og komplekst refleksjonsbegrep. Det framgår også at skal refleksjon ha betydning i barnehagelærerutdanningen, vil det kreve grundige forberedelser og tilrettelegging for refleksjon, og omfattende oppfølging av studenter. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Refleksjon i barnehagelærerutdanningen | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.description.version | publishedVersion | nb_NO |
dc.rights.holder | The Author(s) | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 1-13 | nb_NO |
dc.source.volume | 12 | nb_NO |
dc.source.journal | Nordisk Barnehageforskning | nb_NO |
dc.identifier.cristin | 1424336 | |
cristin.unitcode | 222,59,7,0 | |
cristin.unitname | Institutt for pedagogikk | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |