dc.contributor.author | Vatne, Bente | |
dc.contributor.author | Gjems, Liv | |
dc.date.accessioned | 2017-10-02T10:59:47Z | |
dc.date.available | 2017-10-02T10:59:47Z | |
dc.date.created | 2014-05-06T10:15:09Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Norsk pedagogisk tidsskrift. 2014, 98 (2), 115-126. | nb_NO |
dc.identifier.issn | 0029-2052 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2457691 | |
dc.description | Fagfellene hadde ingen kommentarer til artikkelen | nb_NO |
dc.description.abstract | Forskning viser at språktilegnelse i barnehagealderen er avgjørende for sosiale interaksjoner og lek, samtidig legger språk grunnlag for lesing og skriving. I artikkelen presenteres data fra en spørreundersøkelse til barnehagelærere om i hvilken grad de vektlegger å arbeide med barn og språk. Videre en spørreundersøkelse til barnehagelærerstudenter der de er spurt om hva de mener om de kunnskaper utdanningen har gitt dem om barns språktilegnelse. Resultatene viser at de barnehagelærerne som har jobbet i mange år legger størst vekt på å arbeide med barn og språk. Studentene gir motstridende svar om hva de har lært om barns språktilegnelse. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.title | Barnehagelæreres arbeid med barns språklæring | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.description.version | acceptedVersion | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 115-126 | nb_NO |
dc.source.volume | 98 | nb_NO |
dc.source.journal | Norsk pedagogisk tidsskrift | nb_NO |
dc.source.issue | 2 | nb_NO |
dc.identifier.cristin | 1131320 | |
cristin.unitcode | 222,80,6,0 | |
cristin.unitname | Institutt for pedagogikk og skoleutvikling | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | preprint | |
cristin.qualitycode | 1 | |