Show simple item record

dc.contributor.authorVatne, Bente
dc.contributor.authorGjems, Liv
dc.date.accessioned2017-10-02T10:59:47Z
dc.date.available2017-10-02T10:59:47Z
dc.date.created2014-05-06T10:15:09Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationNorsk pedagogisk tidsskrift. 2014, 98 (2), 115-126.nb_NO
dc.identifier.issn0029-2052
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2457691
dc.descriptionFagfellene hadde ingen kommentarer til artikkelennb_NO
dc.description.abstractForskning viser at språktilegnelse i barnehagealderen er avgjørende for sosiale interaksjoner og lek, samtidig legger språk grunnlag for lesing og skriving. I artikkelen presenteres data fra en spørreundersøkelse til barnehagelærere om i hvilken grad de vektlegger å arbeide med barn og språk. Videre en spørreundersøkelse til barnehagelærerstudenter der de er spurt om hva de mener om de kunnskaper utdanningen har gitt dem om barns språktilegnelse. Resultatene viser at de barnehagelærerne som har jobbet i mange år legger størst vekt på å arbeide med barn og språk. Studentene gir motstridende svar om hva de har lært om barns språktilegnelse.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.titleBarnehagelæreres arbeid med barns språklæringnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionacceptedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber115-126nb_NO
dc.source.volume98nb_NO
dc.source.journalNorsk pedagogisk tidsskriftnb_NO
dc.source.issue2nb_NO
dc.identifier.cristin1131320
cristin.unitcode222,80,6,0
cristin.unitnameInstitutt for pedagogikk og skoleutvikling
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpreprint
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record