• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • 1 USN ansatte
  • Publikasjoner fra CRIStin
  • View Item
  •   Home
  • 1 USN ansatte
  • Publikasjoner fra CRIStin
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Barnehagelæreres arbeid med barns språklæring

Vatne, Bente; Gjems, Liv
Journal article, Peer reviewed
Accepted version
Thumbnail
View/Open
2017GjemsBarnehagelareresPostprint.pdf (630.1Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2457691
Date
2014
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for pedagogikk [153]
  • Publikasjoner fra CRIStin [1792]
Original version
Norsk pedagogisk tidsskrift. 2014, 98 (2), 115-126.  
Abstract
Forskning viser at språktilegnelse i barnehagealderen er avgjørende for sosiale interaksjoner og lek, samtidig legger språk grunnlag for lesing og skriving. I artikkelen presenteres data fra en spørreundersøkelse til barnehagelærere om i hvilken grad de vektlegger å arbeide med barn og språk. Videre en spørreundersøkelse til barnehagelærerstudenter der de er spurt om hva de mener om de kunnskaper utdanningen har gitt dem om barns språktilegnelse. Resultatene viser at de barnehagelærerne som har jobbet i mange år legger størst vekt på å arbeide med barn og språk. Studentene gir motstridende svar om hva de har lært om barns språktilegnelse.
Description
Fagfellene hadde ingen kommentarer til artikkelen
Journal
Norsk pedagogisk tidsskrift

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit