• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • 1 USN ansatte
  • Publikasjoner fra CRIStin
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • 1 USN ansatte
  • Publikasjoner fra CRIStin
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Barnehagelæreres arbeid med barns språklæring

Vatne, Bente; Gjems, Liv
Journal article, Peer reviewed
Accepted version
Thumbnail
Åpne
2017GjemsBarnehagelareresPostprint.pdf (630.1Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2457691
Utgivelsesdato
2014
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for pedagogikk [218]
  • Publikasjoner fra CRIStin [2743]
Originalversjon
Norsk pedagogisk tidsskrift. 2014, 98 (2), 115-126.  
Sammendrag
Forskning viser at språktilegnelse i barnehagealderen er avgjørende for sosiale interaksjoner og lek, samtidig legger språk grunnlag for lesing og skriving. I artikkelen presenteres data fra en spørreundersøkelse til barnehagelærere om i hvilken grad de vektlegger å arbeide med barn og språk. Videre en spørreundersøkelse til barnehagelærerstudenter der de er spurt om hva de mener om de kunnskaper utdanningen har gitt dem om barns språktilegnelse. Resultatene viser at de barnehagelærerne som har jobbet i mange år legger størst vekt på å arbeide med barn og språk. Studentene gir motstridende svar om hva de har lært om barns språktilegnelse.
Beskrivelse
Fagfellene hadde ingen kommentarer til artikkelen
Tidsskrift
Norsk pedagogisk tidsskrift

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit