Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSlettner, Sigrun
dc.contributor.authorGjems, Liv
dc.date.accessioned2017-08-28T11:31:51Z
dc.date.available2017-08-28T11:31:51Z
dc.date.created2016-02-10T11:44:49Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationNordisk Barnehageforskning. 2016, 12 (2), 1-16.nb_NO
dc.identifier.issn1890-9167
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2452059
dc.description.abstractFormålet med denne studien er å undersøke hvordan tidlig litterasitet kan støttes og fremmes i samtaler mellom en barnehagelærer og ulike barn. Teori og forskning om barns tidlige litterasitet vektlegger at barn lærer vokabular og pragmatiske samtaleferdigheter gjennom samtaler med voksne. Barnehagelærere må tilstrebe å støtte barn med ulike erfaringer til å bruke språk og delta i samtaler. Barnehagelæreren i denne studien ble videoobservert i språklige interaksjoner med ulike barn i mange typer aktiviteter. Han klarte å tilpasse sin språklige støtte til hvert av de ulike barna i samsvar med deres språklige erfaringer.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleLitterasitetsfremmende samtaler i barnehagennb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281nb_NO
dc.source.pagenumber1-16nb_NO
dc.source.volume12nb_NO
dc.source.journalNordisk Barnehageforskningnb_NO
dc.source.issue2nb_NO
dc.identifier.doi10.7577/nbf.1378
dc.identifier.cristin1334369
dc.relation.projectNorges forskningsråd: 212201nb_NO
cristin.unitcode222,80,5,0
cristin.unitcode222,80,6,0
cristin.unitnameInstitutt for barnehagepedagogikk og profesjonskunnskap
cristin.unitnameInstitutt for pedagogikk og skoleutvikling
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal