dc.contributor.author | Berge, Ola K. | |
dc.date.accessioned | 2009-12-11T14:10:14Z | |
dc.date.accessioned | 2017-04-20T06:21:53Z | |
dc.date.available | 2009-12-11T14:10:14Z | |
dc.date.available | 2017-04-20T06:21:53Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7401-335-3 | |
dc.identifier.issn | 1891-053X | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2439526 | |
dc.description.abstract | Norsk scenekunst har i de siste årene vært i en rivende utvikling, som omfatter både institusjonene og det frie feltet. Den innebærer en betydelig økt offentlig finansiering og den innebærer ikke minst en økt internasjonal virksomhet. I denne perioden har UDs reisestøtteordning for scenekunst gått fra å være en politisk styrt ordning, med scenekunstfeltet kun i en rådgivende rolle, til en ordning mer eller mindre helt styrt av aktørene på og fra scenekunstfeltet. I det følgende presenteres funn fra en gjennomgang av sluttrapporter fra kunstnere som har fått slik reisestøtte, samt intervju med informanter fra feltet. | |
dc.language.iso | nob | |
dc.publisher | Telemarksforsking | |
dc.relation.ispartofseries | TF-notat 55/2009 | |
dc.subject | scenekunst | |
dc.title | Når verden snurrer, så snurrer vi med : gjennomgang og systematisering av internasjonal virksomhet på scenekunstfeltet | |
dc.type | Working paper | |
dc.description.version | Published version | |
dc.rights.holder | © Copyright Telemarksforsking | |
dc.subject.nsi | 172 | |