Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGustavsen, Karin
dc.contributor.authorOpdal, Lars
dc.contributor.authorStreitlien, Åse
dc.date.accessioned2013-12-30T10:42:06Z
dc.date.accessioned2017-04-20T06:17:39Z
dc.date.available2013-12-30T10:42:06Z
dc.date.available2017-04-20T06:17:39Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationGustavsen, K., Opdal, L. & Streitlien, Å. Følgeevaluering av "Økt kunnskap om hvordan" Om tenkesettet og spredning - Studie i perioden september 2010 - mai 2011. Bø: Telemarksforsking, 2010
dc.identifier.isbn978-82-7401-455-8
dc.identifier.issn1501-9918
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2439312
dc.description.abstractRapporten tar for seg spredningsfasen i utviklingsarbeidet "Økt kunnskap om hvordan" som er en treårig satsing primært rettet mot videregående opplæring i Buskerud med mål om å redusere bortvalg av videregående opplæring i Buskerud. Satsingen består av tre piloter, og det er pilot en som har vært gjenstand for evaluering. Denne piloten omhandler spredning av metoden Appreciate Inquiry (AI), som bygger på perspektivene innen positiv psykologi. Gjennom anerkjennende praksis skal både elever og lærers styrker aktiveres og gjennom dette bedre læringsmiljø og nærvær. Våre data levner liten tvil om at lærere som deltar i satsingen, både er engasjerte og motiverte. Dette er en viktig plattform. Dataene viser også metoden ennå i liten grad blir anvendt systematisk av den enkelte lærer eller i skolen. Vi tar derfor til orde for at om spredning skal skje i et tempo som er i pakt med innsatsens mål, er det viktig å foreta noen enkle, men sentrale, justeringer knyttet til forankring og systematisk erfaringsdeling ved den enkelte skole.
dc.language.isonob
dc.publisherTelemarksforsking
dc.subjectvideregående skole
dc.subjectlæringsmiljø
dc.titleFølgeevaluering av "Økt kunnskap om hvordan" Om tenkesettet og spredning - Studie i perioden september 2010 - mai 2011
dc.typeWorking paper
dc.description.versionPublished version
dc.rights.holder© Copyright Telemarksforsking
dc.subject.nsi281


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel