Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHaukelien, Heidi
dc.contributor.authorVike, Halvard
dc.contributor.authorBakken, Runar
dc.coverage.spatialKvam
dc.coverage.spatialLindås
dc.coverage.spatialAustevoll
dc.coverage.spatialTysnes
dc.date.accessioned2010-03-31T08:32:36Z
dc.date.accessioned2017-04-20T06:17:29Z
dc.date.available2010-03-31T08:32:36Z
dc.date.available2017-04-20T06:17:29Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.isbn978-82-7401-299-8
dc.identifier.issn1501-9918
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2439293
dc.description.abstractI denne rapporten analyserer vi gjennomføringen og konsekvensene av et etter- og videreutdanningsprogram (EVUK) i helsetjenestene i fire kommuner i Hordaland (Lindås, Kvam, Austevoll og Tysnes). Den første og viktigste konklusjonen er at EVUK har bidratt til å heve det faglige nivået blant helse- og omsorgspersonell i de fire kommunene vesentlig, og således også kvaliteten på en rekke av tjenestene de yter. Rapportens andre hovedkonklusjon er at de fire kommunene i svært liten grad har evnet å ta den økte kompetansen i bruk. Vi analyserer hvorfor dette er tilfellet, og legger stor vekt på å undersøke hvilke forhold som bidrar til at individuell kompetanse kan transformers til kollektiv kompetanse. Et nøkkeltema i denne forbindelsen er det vi kaller faglighetens infrastruktur. Manglende faglig infrastruktur er en stor utfordring for de fire kommunene vi har undersøkt, men er samtidig - og fortrinnsvis - en hovedutfordring for den norske velferdsstatsmodellen.
dc.language.isonob
dc.publisherTelemarksforsking
dc.relation.ispartofseriesRapport 252
dc.subjectHelsetjenestene
dc.subjectEtterutdanning
dc.subjectVidereutdanning
dc.subjectHordaland
dc.subjectKompetanse
dc.titleKompetanse og faglig infrastruktur i helse- og omsorgstjenesten : evaluering av prosjektet EVUK
dc.typeResearch report
dc.description.versionPublished version
dc.rights.holder© Copyright Telemarksforsking
dc.subject.nsi242
dc.subject.nsi806


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel