Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorIstad, Roy M.
dc.date.accessioned2006-07-13T11:45:45Z
dc.date.accessioned2017-04-19T13:23:28Z
dc.date.available2006-07-13T11:45:45Z
dc.date.available2017-04-19T13:23:28Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn1503-3759
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2439135
dc.description.abstractKvalitetsreformen i høyere utdanning har krav om tettere oppfølging av studentene, men sier ikke så mye om hvordan dette skal kunne gjennomføres i praksis, f.eks. i et emne med mer enn 150 aktive studenter og én (1) foreleser/undervisningsperson. I dette prosjektet blir det utviklet og utprøvd et internettbasert databasesystem opp mot individuell studentinnsats, individuell tilbakemelding, generell faginformasjon, evalueringer og formelle kontroller. Den første prototypen ble utprøvd allerede våren 2001 på matematikkemnet for informatikkstudentene ved HiT. Dette notatet tar for seg første oppfølging av systemet slik det ble anvendt høsten 2003 på innføringsemnet i matematikk for de økonomisk/administrative studiene ved HiT. Notatet beskriver prosjektideen, selve datasystemet, gjennomføringen H-03, diskuterer noen av erfaringene så langt og redegjør kort for de viktigste momentene i neste gjennomføring H-04. Spørsmålstegnet i tittelen gjenspeiler dels usikkerheten om hva som skal legges i selve begrepet slik det presenteres i kvalitetsreformen, dels usikkerheten om hvorvidt dette konkrete prosjektet gir studentene følelsen av å bli fulgt tettere opp og dels om det i tilfelle skjer på en slik måte at det er grunn til å tilskrive det positive gjennomføringsresultat på dette emnet og i resten av studiet.
dc.format.extent551924 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonob
dc.publisherHøgskolen i Telemark
dc.relation.ispartofseriesHiT notat
dc.subjectKursdatabase
dc.subjectKvalitetsreformen
dc.subjectStudentoppfølging
dc.titleTettere studentoppfølging? : undervegsrapport fra et HiT-internt prosjekt
dc.typeWorking paper
dc.description.versionPublished version
dc.rights.holder© Forfatteren/Høgskolen i Telemark
dc.subject.nsi280


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel