"Denna raringen der, ja"! Ein studie av runddansmusikk spelt på hardingfele av utøvarar frå Hallingdal.
Master thesis
Published version
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2439077Utgivelsesdato
2014Metadata
Vis full innførselSamlinger
Originalversjon
Anderdal, A. "Denna raringen der, ja"! Ein studie av runddansmusikk spelt på hardingfele av utøvarar frå Hallingdal. Master thesis, Telemark University College, 2014Sammendrag
Denne oppgåva tek for seg runddansmusikk spelt på hardingfele av utøvarar frå Hallingdal. Med runddans meiner ein her vals, reinlender, polka og masurka som var dansetypar som vart etablert i Noreg i løpet av 1800-talet. I arbeidet med oppgåva er det gjort ei innsamling i folkemusikkarkiva det var sannsynleg hadde opptak med utøvarar frå Hallingdal. Dette for å få ei samla oversikt over det totale materialet som har vore brukt her. Oppgåva set fokus på runddansmusikken både musikalsk, biografisk og historisk. Dette er gjort for å setja musikken og utøvarane inn i ein samanheng og for å sjå musikken i ein heilskap. Musikalsk er sju slåttar plukka ut for ei nærare analyse, gjort i eit utøvarperspektiv der målet har vore å kunne beskrive særdrag i musikken. I analysen har det blitt sett på motiv, slåtteoppbygging (periodisering), fingersetjing og strøkfigurar. Musikken etablerte seg i ei tid då det var store omveltingar i Noreg, der nasjonsbygging og etablering av organisasjonar som skulle arbeide for det norske uttrykket i folkemusikken vart viktige element. Oppgåva er og inne på kva konsekvensar det fekk for runddansen. This thesis presents a study of runddans music played on the Hardanger fiddle by performers from the Hallingdal district. The term runddans refers to vals, reinlender, polka, and masurka, which are dance types that were established in Norway during the 1800s. During work on the thesis, relevant material was collected from folk music archives that were likely to hold recordings of performers from Hallingdal. In this way, it has been possible to make a comprehensive survey of runddans music that has been played in Hallingdal. The thesis focuses on runddans music both musically, biographically, and historically. Through this approach, the music and the performers are placed in a context, and it is possible to examine the music as a whole. Seven tunes were selected for detailed musical analyses made from a performer's perspective, in which the goal has been to describe characteristic elements in the music. In the analyses, musical motifs, tune construction, fingerings, and bowing patterns have been studied. This music was established during a period of great upheaval in Norway, during which the cultivation of a national identity, as well as the establishment of organizations that promoted Norwegian qualities in folk music were important elements. The thesis also examines the impact of these elements on runddans music
Beskrivelse
CD kun i den trykte versjonen. CD kun i den trykte versjonen.