dc.contributor.author | Amundsen, Marie-Lisbet | |
dc.date.accessioned | 2008-03-28T12:36:03Z | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T12:46:25Z | |
dc.date.available | 2008-03-28T12:36:03Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T12:46:25Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.citation | Spesialpedagogikk 71(2006), Nr. 5, S. 22-29 | no |
dc.identifier.issn | 0332-8457 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2438351 | |
dc.description.abstract | Utgangspunktet for denne artikkelen er en spørreundersøkelse foretatt i fire norske fengsler våren 2005. Av 261 innsatte som fikk forespørsel om å delta på undersøkelsen, var det 216 som svarte. Undersøkelsen viser at mennesker med psykiske vansker, rusproblemer og AD/HD er overrepresentert i fengslene. Resultatene blir drøftet i forhold til utfordringer for skolen. | no |
dc.language.iso | nob | no |
dc.publisher | Utdanningsforbundet | no |
dc.subject | Fengselsinnsatte | no |
dc.subject | Skolegang | no |
dc.title | Når skolen svikter : resultater fra en spørreundersøkelse i fire norske fengsler | no |
dc.type | Journal article | no |