Blar i HiVe skriftserien : rapporter på emneord "VDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289"
Viser treff 1-5 av 5
-
Alle teller mer : en evaluering av hvordan Rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver blir innført, brukt og erfart
(Research report; Peer reviewed, 2009)Rapporten er skrevet på bakgrunn av et oppdrag fra Kunnskapsdepartementet. Evalueringen består av to kvantitative og fire kvalitative undersøkelser blant aktører og brukergrupper som er berørt av rammeplanen: barn, ... -
"Har aldri lært så mye på ett år" : en intern evaluering av videreutdanningsstudiet Pedagogisk utviklingsarbeid i barnehagen (PUB)
(Rapport / Høgskolen i Vestfold, Research report; Peer reviewed, 2007)Rapporten er en evaluering av studiet ”Pedagogisk utviklingsarbeid i barnehagen (PUB). Sentralt i prosjektet har vært å identifisere komponenter i PUB-studiet som har vært viktige for å utvikle ferdigheter i å lede, ... -
Kulturhistorisk atlas for skolens nærmiljø : prosjekt i Den kulturelle skolesekken med det nære landskap som utgangspunkt
(Rapport / Høgskolen i Vestfold, Research report; Peer reviewed, 2007)Rapporten er et resultat av et samarbeidsprosjekt mellom Vestskogen skole og tre forskningsmiljøer, Høgskolen i Vestfold (HiVe), Norsk institutt for kulturminneforskning (NIKU) og Norsk institutt for naturforskning (NINA). ... -
Rett til en barnehageplass - med krav til god kvalitet? : en evaluering av Ski kommunes helhetlige strategi for full barnehagedekning
(Rapport / Høgskolen i Vestfold, Research report; Peer reviewed, 2008)Rapporten er en evaluering av hvordan Ski kommunes modell med utvidede barnegrupper og høyere pedagogtetthet har fungert i siste fase av arbeidet mot å sikre full barnehagedekning. Rapporten bygger på et bredt materiale ... -
Student veileder student : kunnskapsdeling i en lærende organisasjon. Erfaringer med studenter som veiledere i medstudenters arbeid med digitale mapper. En prosjektrapport
(Rapport / Høgskolen i Vestfold, Research report; Peer reviewed, 2007)Rapporten omhandler et prosjekt, gjennomført ved Høgskolen i Vestfold, hvor hovedmålet var å gjøre erfaringer med studenter som veiledere i medstudenters arbeid med digitale mapper. Studentene var delaktige i alle fasene ...