Browsing Institutt for pedagogikk by Document Types "Doctoral thesis"
Now showing items 1-6 of 6
-
Forskermøte med en fortellende skole. Aksjonsforskning og aksjonslæring som strategier for at lærerne ved en skole bedre kan forstå læreplanens idealer om en inkluderende skole
(Series of dissertations submitted to the Faculty of Education, University of Oslo;26, Doctoral thesis, 2004) -
Hva lærer barn når de forteller? En studie av barns læringsprosesser gjennom narrativ praksis
(Series of dissertations submitted to the Faculty of Education, University of Oslo;56, Doctoral thesis, 2006) -
Nyutdannede pedagogiske lederes mestring og appropriering av barnehagens kulturelle redskaper En kvalitativ studie av nyutdannede førskolelæreres kompetansebygging det første året i yrket
(Doctoral thesis; Peer reviewed, 2011-11-17)The topic of this doctoral thesis is to study newly qualified pedagogical leaders` competence building. To frame the concept competence, I have been inspired by sociocultural theory (Bakhtin, 2005; Säljö, 2001, 2006; ... -
Simulations in Maritime Training: A video study of the socio-technical organisation of ship simulator training
(Doctoral thesis, 2015)This thesis is situated within the field of educational research, and examines the use of ship simulators to create work-like contexts in maritime training. Within the maritime domain the use of ship simulators is customary ... -
Spenninger i den språklige samfunnsveven : en kritisk analyse av politiske tekster om foreldre, oppvekst og barnevern
(Doktoravhandlinger forsvart ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo;127, Doctoral thesis, 2010) -
Åpning av lukkede rom. En kvalitativ studie av innholdet og dialogene i veiledningssamtaler mellom nyutdannede lærere og lokale veiledere
(Doctoral thesis; Peer reviewed, 2013-03-04)The title of this doctoral thesis is “Opening closed rooms. A qualitative study of the content and dialogues in mentoring sessions between newly qualified teachers (NQTs) and local mentors”. It is a case-study based on ...