• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing Institutt for pedagogikk by Subject 
  •   Home
  • 1 USN ansatte
  • Fakultet for humaniora, idretts- og utdanningsvitenskap
  • Institutt for pedagogikk
  • Browsing Institutt for pedagogikk by Subject
  •   Home
  • 1 USN ansatte
  • Fakultet for humaniora, idretts- og utdanningsvitenskap
  • Institutt for pedagogikk
  • Browsing Institutt for pedagogikk by Subject
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Institutt for pedagogikk by Subject "281"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-6 of 6

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • En kasusstudie av innholdet i veiledningssamtaler mellom nyutdannede lærere og lokale veiledere 

      Bjerkholt, Eva (Chapter; Peer reviewed, 2014)
      Artikkelen er basert på forfatterens doktorgradsavhandling (Bjerkholt, 2013) og drøfter betydningen av forskningsbasert kunnskap om veiledning. Doktorgradsavhandlingen har en sosiokulturell og dialogisk tilnærming og i ...
    • KRL-faget og fritaksrett for muslimske elevar 

      Duesund, Knut (Journal article; Peer reviewed, 2005)
      I denne artikkelen vil eg drøfta fritaksretten for muslimske elevar med utgangspunkt i funn gjort i eige FoU-arbeid og nasjonale og internasjonale studiar. Fritaksretten blir set i lys av spørsmålet om religionsfridom og ...
    • Teachers' approaches to digital stories - tensions between new genres and established assessment criteria 

      Aagaard, Toril (Journal article; Peer reviewed, 2014)
      New practices in technology-rich schools call for teachers who can be responsive to change. This article explores a group of Norwegian upper-secondary school teachers’ approach to students’ digital stories – a multimodal ...
    • Veiledning og taus kunnskap. På hvilken måte kan veiledning ha betydning for refleksjon i forbindelse med handling? 

      Bjerkholt, Eva (Master thesis, 1996)
      Problemstillingen som behandles i denne avhandlingen er: På hvilken måte kan veiledning ha betydning for refleksjon i forbindelse med handling? Dette belyses i hovedsak utfra Schöns teori om praktisk yrkeskunnskap og ...
    • Why Education for Sustainable Development Needs Early Childhood Education: The Case of Norway 

      Eriksen, Kristin Gregers (Journal article; Peer reviewed, 2013-07-11)
      With this article, the author intends to outline a legitimising basis for implementing education for sustainable development (ESD) in early childhood education, in juridical, pedagogical and political terms. Starting from ...
    • Åpning av lukkede rom. En kvalitativ studie av innholdet og dialogene i veiledningssamtaler mellom nyutdannede lærere og lokale veiledere 

      Bjerkholt, Eva (Doctoral thesis; Peer reviewed, 2013-03-04)
      The title of this doctoral thesis is “Opening closed rooms. A qualitative study of the content and dialogues in mentoring sessions between newly qualified teachers (NQTs) and local mentors”. It is a case-study based on ...

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit