Blar i Institutt for pedagogikk på tidsskrift "Journal for Research in Arts and Sports Education"
Viser treff 1-7 av 7
-
Analysing students’ experience of bodily learning – an autoethnographic study of the challenges and opportunities in researching bodily learning in own teaching practice
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This article explores the challenges and opportunities in trying to capture students’ experience of bodily learning based on own teaching practice in teacher education. Applying a sensory autoethnographic approach, I study ... -
Editorial: Bodily Learning Conference 2021
(Peer reviewed; Journal article, 2022)The articles presented in this special issue were first presented at the international conference BODILY LEARNING, arranged by NTNU, Trondheim (2021, 22.–23. April, digital event). The aim of the conference was to continue ... -
“For a few minutes I could pretend I was someone else” – a study of multiple approaches to fiction reading activities
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This empirical study researches a literary reading process. 8th grade pupils participate in a close reading of a short story, Magrete Kind (Zwilgmeyer, 1895), in which they engage with different types of fiction reading ... -
I nærkamp med Notefienden: Skam, myndiggjøring og performativ læring
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Denne studien er et bidrag til performativ musikkforskning, med et pedagogisk utgangspunkt. Metodologisk utforsker forfatterne eksperimentelle innganger til musikkforskning gjennom performance-skriving og collageteknikk. ... -
Relations between motor skills and language skills in toddlers and preschool-aged children
(Peer reviewed; Journal article, 2020)The purpose of this longitudinal study is to (1) examine the relations between language and motor-life skills in toddlers and preschool-aged children (n = 646) in real-life situations; and (2) to explore how the level of ... -
Sårbarhet som profesjonsetisk kompetanse? En metarefleksjon basert på undervisning i skapende dans i høyere utdanning
(Journal article; Peer reviewed, 2019)I denne artikkelen stilles spørsmål om erfaringer av sårbarhet kan gis relevans i relasjon til profesjonsetisk kompetanse i lærerutdanning: Kan vi få fram troverdig kunnskap om betydningen av lærerutdannerens opplevde ... -
Ser du gorillaen i rommet? Om å undervise i observasjon ved bruk av fiksjonalisering
(Peer reviewed; Journal article, 2021)I denne dramaturgiske studien undersøker vi hvordan lærerstudenter trener på observasjon som ferdighet og metode for å forberede seg til observasjonspraksis i skolen. Treningen foregår i et profesjonsverksted, en arena for ...