Browsing Institutt for pedagogikk by Author "Halvorsen, Torill Aagot"
Now showing items 1-3 of 3
-
Inaktive ungdommer - en av vår tids største utfordringer. Sluttrapport (2015 – 2018)
Moshuus, Geir H.; Ask, Trine Skjævestad; Bordevich, Kathrine; Bunting, Mette; Gulløy, Elisabeth; Halvorsen, Torill Aagot; Svenni, Trine West; Tjelta, Thomas (Research report, 2019)FARVE-prosjektet «Inaktiv ungdom en av vår tids største utfordringer» (2015-2019) kom som et tilsvar til den omfattende kvantitative forskningen på skolegjennomføring og –avbrudd som forelå i Norge rundt 2012, da det var ... -
Sted, trivsel og skoleavbrudd - individuelle og strukturelle mekanismer i skolen synliggjort gjennom ungdoms fortellinger En studie med Henri Lefebvres triademodell som analytisk prisme
Halvorsen, Torill Aagot; Bunting, Mette (Peer reviewed; Journal article, 2019)The aim of this article is to examine young people’s narratives about place in the dropout process and how they make sense of everyday practices in social places. Studying young people’s experiences about place can provide ... -
Three types of tightrope dance in the comback process
Bunting, Mette; Halvorsen, Torill Aagot; Moshuus, Geir H. (Journal article; Peer reviewed, 2017)Fewer than half of the young people attending vocational institutions in Norway complete their education within the allotted five years. Indeed, many of these students have non-linear paths to completion. However, it is ...