Blar i Institutt for kultur, religion og samfunnsfag på forfatter "Krogstad, Kari"
-
Barnehagelæreres oppfatninger om muslimsk barneoppdragelse
Krogstad, Kari (Peer reviewed; Journal article, 2019)Artikkelen baserer seg på intervjuer med pedagoger i en barnehage om deres oppfatninger av barneoppdragelse til foreldre med muslimsk bakgrunn, og hvordan dette påvirker barnehagelærernes arbeid med å lære barn regler og ... -
Begynneropplæring og nivåspesifikk samfunnsfag- og KRLE-didaktikk for småskoletrinnet
Hidle, Kari-Mette Walmann; Krogstad, Kari (Peer reviewed; Journal article, 2019)Fagdidaktikk for samfunnsfag og KRLE på småskoletrinnet er artikkelens tema. Fra 2017 er norske grunnskolelærerutdanninger utvidet til masterløp og «begynneropplæring» gjort til nøkkelbegrep for 1-7. trinn. Artikkelens ... -
Julevandring og yogakurs. Hvem definerer religion i barnehagen?
Iversen, Ragnhild Laird; Krogstad, Kari (Peer reviewed; Journal article, 2020)Barnehager tilbys vandringer for barn i kirker i forbindelse med jul, og kurs for barn i yoga og meditasjon, av eksterne aktører. Vi har spurt barnehagelærerstudenter og deres praksislærere om de vil takke ja til slike ... -
Religious Festivals in Early Childhood Education and Care (ECEC) Institutions: A Norwegian Case Study
Krogstad, Kari (Journal article; Peer reviewed, 2017)This paper investigates how teachers at Norwegian early childhood education and care (ECEC) institutions interpret the national curriculum’s mandate that children should learn about religion and religious festivals. The ...