• Aksjonsforskning i Norge: teoretisk og empirisk mangfold 

      Gjøtterud, Sigrid; Hiim, Hilde; Husebø, Dag; Jensen, Liv Helene; Steen-Olsen, Tove Herborg; Stjernstrøm, Else (Book, 2017)
      Antologien Aksjonsforskning i Norge. Teoretisk og empirisk mangfold består av tjue vitenskapelige artikler innen utdanning, helse, vitensentre, kunst og arbeidsliv. Antologien gir et innblikk i historisk utvikling, ...
    • Evaluering av nettstøttet videreutdanning i sår for sykepleiere 

      Flo, Jill; Jensen, Liv Helene; Fagerström, Lisbeth (Journal article; Peer reviewed, 2013)
      Krav om effektivitet og faglig forsvarlig praksis fordrer at sykepleiere vedvarende må opprettholde og fornye sine kunnskaper. Tilbud om etter- og videreutdanninger er avgjørende for å kunne realisere målet om livslang ...
    • Nursing students’ experiences as academic and linguistic mentors – Practical participation-based action research 

      Jensen, Liv Helene; Frisnes, Hjørdis; Sødal, Cathrine Atundi; Eklund, Marthe Lyngås; Sverre, Beate Lie (Peer reviewed; Journal article, 2023)
      Student mentoring is increasingly visible in professional practice, and in recent years, universities have integrated peer mentoring across different programs. To provide student mentors with appro-priate support and ...
    • Pårørendes opplevelser og erfaringer ved ufrivillig vekttap hos lungekreftpasienter i palliativ fase 

      Plathe, Hilde; Jensen, Liv Helene (Journal article; Peer reviewed, 2012)
      Bakgrunn: Alvorlig vekttap forekommer ofte hos pasienter med kreft i palliativ fase og i særlig grad hos lungekreftpasienter. Vekttapet er ikke mulig å reversere i framskredet stadium. Hensikt: Utforske hvordan pårørende ...
    • Promoting independence at mealtimes for older persons with severe dementia 

      Jensen, Liv Helene; Rekve, Karin Håvarstein; Ulstein, Ingun; Skovdahl, Kirsti (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      Maintaining independence in activities of daily living, including when eating meals, may be challenging for persons with dementia. To uphold person-centred care there is a need for knowledge of how to facilitate mealtimes ...