• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i 1 USN ansatte på tittel 
  •   Hjem
  • 1 USN ansatte
  • Blar i 1 USN ansatte på tittel
  •   Hjem
  • 1 USN ansatte
  • Blar i 1 USN ansatte på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i 1 USN ansatte på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 3441-3460 av 3470

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Å etablere et akademisk formingsfaglig miljø. Tilbakeblikk på den tidlige fasen for hovedfag i forming 

      Fauske, Laila Belinda (Journal article; Peer reviewed, 2014)
      I 1976 ble hovedfag i forming startet opp ved to lærerutdanningsinstitusjoner i Norge. Studiet ble opprettet uten paralleller ved universitetene og skilte seg fra andre hovedfag ved å inkludere studentenes praktisk-estetiske ...
    • Å fange med blikket og kjenne med hendene: Utstilling som skapande prosess og didaktisk grep 

      Hus, Astrid; Riis, Kirstine (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      Ei utstilling med konkrete produkt, kan gi studentar større nærleik til materiale og kunnskap om teknisk utføring enn ved å møte produkt gjennom visuelle og digitale presentasjonar. Å presentere konkrete produkt og materiale ...
    • Å fremme elevers engasjement og handlingskompetanse for bærekraftig utvikling: En studie av et undervisningsopplegg om avfall og ressurser hvor skolene samarbeider med en ekstern aktør. 

      Aschim, Elin Leirvoll; Gabrielsen, Anja; Tesikova, Martina; Bøe, Mari (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      Skolen har en viktig rolle i å utdanne borgere som har både evne og vilje til å bidra til en mer bærekraftig fremtid. I denne studien har vi undersøkt hvordan et undervisningsopplegg om autentiske bærekraftsutfordringer ...
    • Å føle seg angrepet intellektuelt Språkkartlegging av minoritetsspråklige elever i videregående opplæring 

      Kjelaas, Irmelin; Eide, Ketil; Vidarsdottir, Anna Sjølset; Hauge, Hans Abraham (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      Denne artikkelen omhandler språkkartlegging av nyankomne minoritetsspråklige elever i videregående opplæring i Norge. Den tar utgangspunkt i elevenes negative reaksjoner på at norskkompetansen deres skulle kartlegges ...
    • Å gjøre Lars Levi Læstadius synlig for verden (LLL Online) 

      Larsen, Rolf Inge; Elgvin, Lilly-Anne Østtveit; Aspaas, Per Pippin; Conzett, Philipp (Journal article, 2016)
      LLL Online har som langsiktig mål å samle inn, digitalisere, analysere og synliggjøre alt tilgjengelig materiale etter én person, Lars Levi Læstadius. Prosjektet er et arbeid innenfor digital humaniora. Prosjektet er ...
    • Å kjenne seg i slekt med jorden. Natursløyd og økosofi i fremtidens tverrfaglige skole. 

      Sandven, Jostein (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      Natursløyd blir i denne artikkelen definert inn i skolefaget kunst og håndverk/sløyd. Verdier og holdninger hentes fra et litteraturstudium hvor begrepet økosofi blir belyst ut fra filosofen Arne Næss sine tolkninger. Pave ...
    • Å leve med depresjon etter hjerneslag 

      Kouwenhoven, Siren Eriksen; Kirkevold, Marit (Journal article; Peer reviewed, 2013)
      Bakgrunn: Depresjon er et svært utbredt og alvorlig fenomen etter hjerneslag, men fenomenet er ofte oversett i praksis. Forskningen på depresjon etter slag har i stor grad fokusert på forekomst, årsaker, assosierte faktorer, ...
    • Å leve med en intellektuell funksjonsnedsettelse: Unge menneskers refleksjoner og erfaringer i overgangen til voksenlivet. 

      Vassend, Eva Lill Fossli (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      Denne artikkelen utforsker hvilke erfaringer unge mennesker med intellektuelle funksjonsnedsettelser gjør seg i overgangen fra ungdomstid til voksenliv, med fokus på deres relasjoner til jevnaldrende, potensielle kjærester ...
    • Å male i blått - om måling av intonasjon på hardingfele 

      Omholt, Per Åsmund (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      This article investigates and discusses possible explanations for unconventional intonation practices in Norwegian Hardanger fiddle tunes. Software measurements of archive recordings, mainly of the Telemark fiddler Johannes ...
    • Å simulere de krevende samtalene med pårørende: En evaluering av kommunikasjonstrening med skuespiller 

      Mathisen, Cathrine; Karlsen, Marte-Marie Wallander; Heyn, Lena (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      Bakgrunn: Gode kommunikasjonsferdigheter er en sentral kompetanse i intensivsykepleie og således et sentralt læringsutbytte i utdanningen av intensivsykepleiere. Vi utviklet et undervisningsopplegg der simulering med ...
    • Å skape et uenighetsfellesskap: Historisk tidsskrift som debattforum 

      Messel, Jan; Roll-Hansen, Hege; Slottemo, Hilde Gunn (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      I denne artikkelen studerer vi hvordan Historisk tidsskrift (HT) har fungert som debattforum for norske historikere, ut fra spørsmålet om diskusjon fungerer faglig sammenbindende, splittende og/eller grenseskapende. I ...
    • Å styrke fysisk aktiv lek i barnehagen – evaluering av et intervensjonsdesign basert på en høy grad av personaldeltagelse 

      Øvreås, Steinar; Andersen, Eivind; Moser, Thomas; Borch-Jenssen, Janne; Jørgensen, Kari-Anne (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      Strukturerte intervensjonsprogrammer som implementeres i barnehager er ofte ikke tilpasset barnehagenes ulike kontekster og kompleksitet. Denne studien drøfter muligheter og barrierer i et intervensjonsdesign der ...
    • Å støtte kreativitet: Hva som kan påvirke læreren i å fokusere på kreativitet i kunst og håndverk 

      Olafsson, Brynjar (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      De siste årene har det vært rettet mer oppmerksomhet mot utvikling av barns kreativiteti grunnskolen. Læreplanen i kunst og håndverksfaget, både den forrige (KL06) og den nåværende (KL20), legger stor vekt på kreativitet. ...
    • Åndelig omsorg til personer med demens i sykehjem 

      Ødbehr, Liv Skomakerstuen; Kvigne, Kari; Danbolt, Lars Johan; Hauge, Solveig (Journal article; Peer reviewed, 2012)
      Åndelig omsorg i pleien til personer med demens, er et lite undersøkt tema. Sykepleiere rapporterer at de mangler kompetanse innenfor området, og at åndelig omsorg er vanskelig i praksis. Hensikten med denne litteraturstudien ...
    • Åpning av lukkede rom. En kvalitativ studie av innholdet og dialogene i veiledningssamtaler mellom nyutdannede lærere og lokale veiledere 

      Bjerkholt, Eva (Doctoral thesis; Peer reviewed, 2013-03-04)
      The title of this doctoral thesis is “Opening closed rooms. A qualitative study of the content and dialogues in mentoring sessions between newly qualified teachers (NQTs) and local mentors”. It is a case-study based on ...
    • Återbruk av det industriella kulturarvet i kulturarvsindustrin. Ett landsbygdsperspektiv. 

      Strömberg, Per (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      This paper aims to examine adaptive reuse of the industrial heritage in the Swedish countryside from the point of view of four different values within the heritage process: experiential values, economic values, symbolic ...
    • Økonomisk styring i Norge - en kartlegging av styringssystemer i norske bedrifter 

      Johanson, Bjørn Daniel; Madsen, Dag Øivind (Journal article; Peer reviewed, 2013)
      Utforming og bruk av styringssystemer er et sentralt tema innen fagområdet økonomisk styring med både teoretisk og praktisk relevans. I denne artikkelen kartlegger vi utforming og bruk av styringssystemer i større norske ...
    • Ønskekvistmodellen : kunstnerisk kvalitet i performativ kunst : recension 

      Kvarv, Sture (Journal article, 2004)
    • Øvingsavdelingen som læringsarena : hva og hvordan lærer studenter? 

      Strand, Ingebjørg (Research report, 2000)
      FOU-rapporten er skrevet i interesse og av nysgjerrighet om hva og hvordan studenter tilegner seg av kunnskaper, ferdigheter og holdninger på skolens øvingsavdeling. Studien har derfor hatt til hensikt å avdekke hva slags ...
    • Λ c + production in pp collisions at √s=7 TeV and in p-Pb collisions at √sNN=5.02 TeV 

      Acharya, Shreyasi; Acosta, Fernando T.; Adamová, Dagmar; Adolfsson, Jonatan; Aggarwal, Madan M.; Aglieri Rinella, Gianluca; Agnello, Michelangelo; Agrawal, Nikita; Ahammed, Zubayer; Ahn, Sang Un; Alme, Johan; Altenkaemper, Lucas; Djuvsland, Øystein; Fionda, Fiorella Maria Celeste; Lønne, Per-Ivar; Nystrand, Joakim; Rehman, Attiq ur; Røhrich, Dieter; Tambave, Ganesh Jagannath; Ullaland, Kjetil; Velure, Arild; Wagner, Boris; Zhang, Hui; Zhou, Zhuo; Zhu, Hongsheng; Arsene, Ionut Christian; Bätzing, Paul Christoph; Dordic, Olja; Lardeux, Antoine Xavier; Lindal, Svein; Mahmood, Sohail Musa; Richter, Matthias; Røed, Ketil; Skaali, Toralf Bernhard; Tveter, Trine Spedstad; Wikne, Jon Christopher; Zhao, Chengxin; Helstrup, Håvard; Hetland, Kristin Fanebust; Kileng, Bjarte; Nesbø, Simon Voigt; Storetvedt, Maksim Melnik; Langøy, Rune; Lien, Jørgen; Aiola, Salvatore; Akindinov, Alexander; Al-Turany, Mohammed; Alam, Sk Noor; De Albuquerque, Danilo Silva; Aleksandrov, Dimitry; ALICE, Collaboration (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      The pT-differential production cross section of prompt A+c charmed baryons was measured with the ALICE detector at the Large Hadron Collider (LHC) in pp collisions at √s=7 TeV and in p-Pb collisions at √sNN = 5.02 TeV at ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDette delarkivetUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit