Blar i Master i idrett, kroppsøving og friluftsliv på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283"
Viser treff 1-3 av 3
-
Kroppslig læring og de tverrfaglige temaene. Et utgangspunkt i dybdelæring
(Master thesis, 2020)Hensikten har vært å tydeliggjøre behovet for en forståelse av dybdelæring og kroppslig læring. En felles forståelse virker nødvendig for å gi et godt utgangspunkt for implementeringen av LK20. Jeg forsker på dette med ... -
«Relasjonens betydning i kroppsøvingsfaget». En kvalitativ studie om læringsmiljø, relasjoner, medvirkning og deltakelse i kroppsøvingsfaget
(Master thesis, 2019)Formålet med masteroppgaven var å undersøke på hvilken måte elever og kroppsøvingslærere opplevde og beskrev læringsmiljøet, relasjonen, medvirkningen og deltakelsen i kroppsøvingsfaget på 10. trinn. Det var også interesse ... -
«Svømmedyktige livbergere». En kvalitativ studie om svømmeundervisningen på ungdomsskolen
(Master thesis, 2020)Norge er et land med mye kyst og vann. Det stilles krav til bestemte ferdigheter om man skal ferdes trygt i, på og ved vann. Den norske skolen har, i samarbeid med hjemmet, ansvar for å utdanne svømmedyktige livbergere ...