Show simple item record

dc.contributor.advisor
dc.contributor.authorEvju, Gro L.
dc.contributor.authorSkolem, Kristoffer
dc.date.accessioned2014-09-29T12:25:41Z
dc.date.available2014-09-29T12:25:41Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/222124
dc.description.abstractDagens marked er preget av stadige endringer og nye utfordringer. Dette gjør at bedrifter må tilpasse seg nye rammebetingelser. Det er derfor flere bedrifter som ser det gunstig å etablere nære relasjoner for å oppnå høyere verdiskapning. I slike kunde-leverandør relasjoner har det også blitt et stadig større fokus på forbedringer, høyere profitt og lavere transaksjonskostnader. For at bedrifter i relasjoner skal kunne forbedre seg, benyttes ofte ulike evalueringsverktøy. Litteraturen har viet mye oppmerksomhet til bruk av Key Performance Indicators (KPIs) i slike evalueringer, siden de har vist seg å være lette å forholde seg til og måle. Disse KPIene kan gi mangelfull informasjon, siden de ikke tar hensyn til såkalte myke faktorer som er vanskelige å måle. Vårt formål blir derfor å undersøke hvilke myke faktorer som er av betydning for å oppnå et godt samarbeid i en kunde-leverandør relasjon.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectrelasjonernb_NO
dc.subjectbedriftsrelasjonernb_NO
dc.subjectindustriell økonomi
dc.subjectStudieindøk
dc.titleSamarbeid i en kunde-leverandør relasjon: Hvilke faktorer er av betydning for å oppnå et godt samarbeidnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber96nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record