• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • 3 Masteroppgaver
  • Master i økonomi og administrasjon / siviløkonom
  • View Item
  •   Home
  • 3 Masteroppgaver
  • Master i økonomi og administrasjon / siviløkonom
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Samarbeid i en kunde-leverandør relasjon: Hvilke faktorer er av betydning for å oppnå et godt samarbeid

Evju, Gro L.; Skolem, Kristoffer
Master thesis
Thumbnail
View/Open
Master2014Evju.pdf (1.096Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/222124
Date
2014
Metadata
Show full item record
Collections
  • Master i økonomi og administrasjon / siviløkonom [225]
Abstract
Dagens marked er preget av stadige endringer og nye utfordringer. Dette gjør at bedrifter må tilpasse seg nye rammebetingelser. Det er derfor flere bedrifter som ser det gunstig å etablere nære relasjoner for å oppnå høyere verdiskapning. I slike kunde-leverandør relasjoner har det også blitt et stadig større fokus på forbedringer, høyere profitt og lavere transaksjonskostnader. For at bedrifter i relasjoner skal kunne forbedre seg, benyttes ofte ulike evalueringsverktøy. Litteraturen har viet mye oppmerksomhet til bruk av Key Performance Indicators (KPIs) i slike evalueringer, siden de har vist seg å være lette å forholde seg til og måle. Disse KPIene kan gi mangelfull informasjon, siden de ikke tar hensyn til såkalte myke faktorer som er vanskelige å måle. Vårt formål blir derfor å undersøke hvilke myke faktorer som er av betydning for å oppnå et godt samarbeid i en kunde-leverandør relasjon.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit