Browsing Master i utdanningsledelse by Subject "utdanningsledelse"
Now showing items 1-8 of 8
-
Hvilke motivasjonsfaktorer er sentrale for at lærere i ungdomsskolen skal trives i yrket?
(Master thesis, 2018)Statistisk sentralbyrå estimerte i 2012 at det ville bli en lærermangel på over 11 000 lærere i 2020 (Statistisk sentralbyrå, 2012). I september 2014 kom Lærerløftet som en ny strategi for skolen, med daværende kunnskapsminister ... -
Hvordan opplever og utvikler et team i barnehagen kunnskap?
(Master thesis, 2019)Problemstillingen er: "Hvordan opplever og utvikler et team i barnehagen kunnskap"? For å belyse dette ønsker jeg å se på hvordan barnehagens kunnskapsutvikling henger sammen med utviklingsprosesser. Jeg har da valgt meg ... -
Lærende organisasjon; fiksjon eller virkelighet
(Master thesis, 2011)Lærende organisasjoner er et begrep som har sitt utspring i internasjonal faglitteratur om ledelse og læring. Begrepet har etter hvert fått fotfeste i det politiske landskapet, og man finner det igjen i dokumenter fra OECD, ... -
På hvilke måter påvirker New Public Management Osloskolen sett ifra rektors ledelsesperspektiv
(Master thesis, 2014) -
På søken av det store i det små - En casestudie av en aksjon basert på demokratiske verdier.
(Master thesis, 2017)«Phronetisk forskning er på samme tid så detaljeret og så generel som mulig; den søger det store i det små, og vice versa;» (Flyvbjerg 1991, s. 84). Vi har i dette utviklingsarbeidet svitsjet mellom de store spørsmålene ... -
Rektors opplevde støtte fra skoleeier Skoleeiers bidrag til rektors forståelse og utøvelse
(Master thesis, 2018)I denne oppgaven har jeg undersøkt i hvilken grad rektor opplever at skoleeier bidrar til forståelse og utøvelse av rollen som leder for læringen i skolen, gjennom styring og støtte. Jeg har gjennomført en kvalitativ ... -
Utvikling av læreres kompetanse for økt kvalitet i kjernevirksomheten: Ting - tar - tid
(Master thesis, 2017)Denne studien søker å finne noen svar på hvordan skoleledelsen kan lede og utvikle en lærende organisasjon. Dette gjennom å bidra til å utvide og heve lærernes individuelle og kollektive kompetanse med mål om å få økt ...