Blar i Master i pedagogiske ressurser: Skape, forstå og formidle på tittel
Viser treff 8-12 av 12
-
Majoritetens mattebøker. En analyse av modelleser og modellsamfunn i norske læreverk i matematikk i grunnskolen
(Master thesis, 2019)I denne masteravhandlingen har jeg undersøkt kjennetegnene ved modelleseren av åtte matematikklæreverk i grunnskolen, fire på 6. trinn og fire på 9. trinn. Modelleseren er summen av de erfaringene, kunnskapene og kompetansene ... -
Sars-CoV-2, klart og tydelig! En retorisk og multimodal analyse av helsemyndighetenes koronaformidling via fhi.no og helsenorge.no
(Master thesis, 2020)I denne masteroppgaven er problemstillingen: «Hvordan formidler helsemyndighetene smittevernregler om koronaviruset på nettstedene fhi.no og helsenorge.no, og lykkes de med å overbevise sitt publikum?» Oppgaven ser på ... -
Times New Roma : en sosialsemiotisk analyse av musikkfilmen Latcho Drom
(Master thesis, 2013)Masteravhandlingens tittel er Times New Roma – En sosialsemiotisk analyse av musikkfilmen Latcho Drom. Tittelen henspiller på at alle uttrykksformer skaper mening. Hovedtemaene i avhandlingen er hvordan musikk skaper mening ... -
Tre veier til visuelle tekster : visuell retorikk, resepsjonsteori og sosialsemiotikk som "bildeåpnere"
(Master thesis, 2011)Digitale og analoge bilder har i dag en sentral plass i det offentlige rom. Tre veier til visuelle tekster tar for seg hvordan moderne semiotisk teori kan brukes på visuell kommunikasjon som er tilstede i det offentlige ... -
Å etablere kontakt i instruksjonsvideoer: refleksjon over kontaktskapende strategier i egenproduserte instruksjonsvideoer
(Master thesis, 2013)Jeg har i min masteroppgave laget en videoserie bestående av fem instruksjonsvideoer som tilnærmer seg relevante kompetansemål knyttet til fotografering i programfaget medier og kommunikasjon. Instruksjonsvideoserien består ...