Browsing Master i pedagogikk by Subject "VDP::Social science: 200::Education: 280"
Now showing items 1-5 of 5
-
Begynneropplæring i lesing og skriving: En studie om læreres tilrettelegging i begynneropplæringen for elever som har, eller står i fare for å utvikle lese- og skrivevansker.
(Master thesis, 2020)Lese- og skriveferdigheter er viktige ferdigheter som eleven må tilegne seg og beherske i dagens samfunn. Svake lese- og skriveferdigheter kan få store konsekvenser for elevene senere i livet. Formålet med denne masteroppgaven ... -
Kompetanseutvikling gjennom aksjonslæring : hvordan kan en skoleleder bruke en aksjonslæringsprosess som grunnlag for å videreutvikle skolens kompetanse?
(Master thesis, 2014)Mange vil hevde at skolen er i stadig utvikling. Den må forholde seg til gjeldene lovverk og den påvirkes hele tiden av ulike mennesker med ulik agenda. Skolen er noe som mange har en mening om. Media bidrar til å sette ... -
Kort dom, ingen hindring for formell kompetanse?: Hvordan kan skole og kompetansegivende utdanning i et komprimert løp være et middel til god rehabilitering for kvinner i fengsel med korte dommer?
(Master thesis, 2018)Denne studien tar for seg kvinner som soner korte dommer i fengsel, og får et opplæringstilbud som er kompetansegivende gjennom et komprimert læringsløp. Samtidig er hensikten å se om det er med på å påvirke til å fortsette ... -
Rektor som pedagogisk leder
(Master thesis, 2015)Oppgaven tar for seg rektors rolle som skoleutvikler. Hensikten med studien er å få en dypere forståelse av hvordan rektorer på mindre skoler, som ikke har et formelt ledelsesteam rundt seg, håndterer kravet i nasjonal ... -
Skolevandring : i hvilken grad skoleledere kan skape og ivareta profesjonelt læringsfellesskap
(Master thesis, 2013)Denne oppgaven handler om skoleledelse. Oppgaven presenterer en studie av skolevandring, en metode for ledelse og kvalitetsutvikling i skolen. Jeg vil innlede med to viktige premisser for kvalitetsarbeid i skolen som er ...