• Flerstemt forskningsformidling - fra fagfelle til facebook 

      Haug, Mona Kristin (Master thesis, 2017)
      Denne oppgaven utfordrer den sterke prioriteringen av vitenskapelig forskningsformidling som råder i mange fagmiljøer i dag, uavhengig av hvem resultatene er viktige for og hvordan man best kan nå disse. Jeg hevder at dette ...
    • Muntlighet på femte trinn 

      Voldsrud, Marthe; Simensen, Tonje Marie (Master thesis, 2022)
      Formålet med denne masteroppgaven har vært å undersøke hvordan et utvalg norsklærere og to læreverk legger til rette for undervisning i muntlighet. Til tross for at muntlig kompetanse er en av de grunnleggende ferdighetene ...
    • Skolebiblioteket som ressurs for leselyst i norskfaget 

      Bringsvor, Vilde Seline (Master thesis, 2023)
      Hensikten med denne oppgaven er å undersøke hvordan skolebiblioteket kunne benyttes for å utvikle leselyst blant elever. Problemstillingen denne studien vil forsøke å besvare er: Hvordan kan skolebiblioteket utvikle leselyst? ...
    • Tegneserier og motivasjon i skolen – En analyse av Nordlys: Reisen til Jotundalen av Malin Falch 

      Saber, Camilla Mahtab (Master thesis, 2022)
      Intensjonen med denne masteroppgaven er å vise hvordan man kan bruke tegneserieromaner i skolen. Det å ha en indre motivasjon for lesing og ikke være avhengig av en ytre faktor for å ha lyst til å lese, er en viktig del ...
    • Å finne mening i tilbedelsens rom: En sosialsemiotisk analyse av hellige rom i de abrahamittiske religionene 

      Myklebust, Siri (Master thesis, 2023)
      Masteroppgaven «Å finne mening i tilbedelsens rom» er en sosialsemiotisk analyse av hellige rom knyttet til de tre abrahamittiske religionene jødedom, kristendom og islam. I et lokalt og globalt perspektiv har religion en ...