Blar i 3 Masteroppgaver på forfatter "Ims, Ingunn Indrebø"
-
Digitale opptak som verktøy i arbeidet med ordforrådet hos minoritetsspråklige elever
Gautschi, Bjørn (Master thesis, 2022)I denne studien er det undersøkt om det er hensiktsmessig å jobbe med minoritetsspråklige elevers ordforråd gjennom å bruke digitale opptak i form av podkast. Formålet har vært å øke disse elevenes skolespråklige ordforråd ... -
«Jeg vil helst ha bare norsk i norsktimene»
Cieslak, Mina Winther (Master thesis, 2022)Til tross for at utdanningspolitiske styringsdokumenter omtaler flerspråklighet som en ressurs (Kunnskapsdepartementet, 2019; Meld. St. 6 (2012–2013); NOU 2010: 7), viser forskning en gjennomgående manglende bruk av elevenes ... -
«Språket mitt er viktig for å markere hvem jeg ønsker å være, og hvordan jeg blir oppfattet av andre»: En sosiolingvistisk studie av ungdomsskoleelevers oppfatning og erfaring med språk som en markør for identitet og gruppetilhørighet.
Schanche, Emma (Master thesis, 2023)Med en sosiolingvistisk tilnærming, er formålet med studien innsikt i ungdomsskoleelevers oppfatninger av egen og andres språkbruk sett i sammenheng med identitetsperspektivet. Med studien ønsker jeg å bidra med forskning ...