• Elevers opplevelse av å motta spesialundervisning 

      Myhre, Elise Backe (Master thesis, 2021)
      Den norske skolen skal i dag være en skole for alle. Likevel pågår det en debatt om skolen i praksis virkelig er en skole for alle elever uansett forutsetninger. Forskeren i denne undersøkelsen mener de som best kan svare ...
    • Et sted mellom politikk og pedagogisk praksis 

      Aarnes, Lisa Dawn (Master thesis, 2023)
      Undersøkelsen i denne masteravhandlingen har som mål å belyse hvordan ansatte i pedagogisk-psykologisk tjeneste opplever endringene som skisseres i Stortingsmelding 6 (2019-2020). Gjennom en spørreundersøkelse basert på ...
    • «Forstå meg når jeg er ute av meg!» - En kvalitativ studie av hvordan spesialpedagoger forholder seg til barn som viser utagerende atferd i barnehagen 

      Aurdal, Kristine Lieng; Krøglid, Camilla (Master thesis, 2021)
      Formålet med denne studien er å få mer kunnskap om hvordan spesialpedagoger forholder seg til barn som viser utagerende atferd. Vi har benyttet oss av kvalitative intervjuer for å finne ut mer om dette. Studien har en ...
    • «Tilstede» på skolen 

      Gunnestad, Siv Fagervoll (Master thesis, 2022)
      Seksuelle overgrep mot barn anses som et veldokumentert alvorlig folkehelseproblem (Regjeringen, 2021). Overgrep i barndommen er opphavet til en rekke helseproblemer, både i tiden overgrepene utspiller seg, men også på ...