Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGladhus, Lise
dc.contributor.authorGrov, Ellen Karine
dc.date.accessioned2012-01-17T11:06:15Z
dc.date.available2012-01-17T11:06:15Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationGladhus, L., & Grov, E. K. (2011). Lærerens didaktiske repertoar i høyere utdanning. Medikamentregning og testangst – resultater fra en pilotstudie av psykodramabasert studentoppfølging. Uniped, 34(3), 41-55.no_NO
dc.identifier.issn1500-4538
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/142385
dc.description.abstractI sykepleierutdanningen er det krav om 100 prosent rett besvarelse på en test i medikamentregning. Medikamentregning er et lite område målt i studiepoeng, men siden håndtering av medikamenter er en delegert oppgave til sykepleiere, er emnet en særs viktig del av sykepleierutdanningen. Det som også gjør emnet interessant, er de store pedagogiske utfordringene; det er høy strykprosent og mange studenter frykter dette faget. Temaet er videre av en samfunnsmessig betydning. Dette området må beherskes av sykepleiere slik at det ikke skjer fatale hendelser på grunn av feil medikamentutregning. Ulike pedagogiske tilnærminger benyttes i emnet medikamentregning. I denne studien viser vi betydningen av å ha fokus på lærerens didaktiske repertoar i høyere utdanning.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherUniversitets- og høgskolerådetno_NO
dc.subjectmedikamentregningno_NO
dc.subjecttestangstno_NO
dc.subjectpedagogisk tilnærmingno_NO
dc.subjectpsykodramano_NO
dc.subjectsykepleierutdanningno_NO
dc.titleLærerens didaktiske repertoar i høyere utdanning. Medikamentregning og testangst – resultater fra en pilotstudie av psykodramabasert studentoppfølgingno_NO
dc.typeJournal articleno_NO
dc.typePeer reviewedno_NO
dc.subject.nsiVDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Nursing science: 808no_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283no_NO
dc.source.pagenumber41-55no_NO
dc.source.volume34no_NO
dc.source.journalUnipedno_NO
dc.source.issue3no_NO
dc.identifier.cristin850368


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel