Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNæss, Inger-Hilde Kile
dc.date.accessioned2009-10-09T12:50:35Z
dc.date.available2009-10-09T12:50:35Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/142182
dc.description.abstractFormålet med masteroppgaven er å forsøke å forstå hva formell lederutdanning betyr for skolelederes mulighet til å drive pedagogisk ledelse og bidra til å utvikle skolen som en lærende organisasjon. Bakgrunn for denne oppgaven er utdanningspolitiske føringer knyttet til ledelse i skolen, nyere forskning innen skoleledelse og egne erfaringer. Jeg stiller spørsmål ved om hva som skal til for at skoleledere skal stå bedre rustet til å takle krav fra stadig nye aktører. Er utdanning på høgere grads nivå svaret, og hva bør den inneholde for å møte noe av disse utfordringene? Forskningskonteksten for oppgaven er norsk og internasjonal litteratur knyttet til utdanningspolitikk, pedagogisk ledelse og lærende organisasjoner.en
dc.format.extent488350 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.subjectlederutdanningen
dc.subjectskoleledereen
dc.subjectledelseen
dc.subjectutdanningen
dc.titleFormell lederutdanning - bedre skoleleder?en
dc.typeMaster thesisen
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel