Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHaslestad, Linn Cecilie
dc.contributor.authorNybakken, Camilla
dc.date.accessioned2013-12-17T08:27:53Z
dc.date.available2013-12-17T08:27:53Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/142177
dc.description.abstractPå bakgrunn av et ønske om å gjennomføre denne studien på en troverdig måte, gjennomfører vi innledningsvis åtte regresjonsforutsetninger som er utviklet av Berry (1993). Tilfredsstillelse av disse regresjonsforutsetningene danner grunnlaget for videre analyser og hypotesetesting. For å besvare de utarbeidede hypotesene gjennomfører vi korrelasjons- og regresjonsanalyser. Analysekapittelet avsluttes med drøftelser omkring funn og ledelsesmessige implikasjoner rundt disse. Studien avsluttes med en kort og oppsummerende konklusjon. Studien er en kvantitativ tverrsnittsstudie som gjennomføres i utvalgte sparebanker i Eika-Gruppen. Det ble totalt utsendt 380 elektroniske spørreskjemaer, hvorav 300 av disse ble returnert. Dette resulterte i en svarprosent på 78,9. Resultatene viser at alle e-opplæring har en positiv sammenheng med subjektivt velvære, arbeidsmotivasjon og ytelse. I tillegg fremkommer det av studiens funn at behovet for kompetanse ikke har en medierende effekt på dette forholdet. Avslutningsvis presenteres derimot RAI som modellens medierende variabel på forholdet mellom e-opplæring, subjektivt velvære og ytelse.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectkompetanseutviklingno_NO
dc.subjectarbeidsmotivasjonno_NO
dc.subjectmotivasjonno_NO
dc.subjectorganisasjonspsykologino_NO
dc.subjectstrategi og kompetanseledelse
dc.subjectStudiestrategi
dc.titleHvordan påvirker formelle kompetansehevende tiltak arbeidstakers subjektive velvære, arbeidsmotivasjon og ytelse på arbeidsplassen, og i hvilken grad fungerer behovet for kompetanse som en mediator på dette forholdet?no_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210no_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Psychology: 260::Organizational psychology: 268no_NO
dc.source.pagenumber292 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel