Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJohansen, Anniken Rostad
dc.date.accessioned2013-10-24T11:58:43Z
dc.date.available2013-10-24T11:58:43Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/142165
dc.description.abstractFunnene i denne avhandlingen støtter de direkte effektene av de to MO-støttende kulturtypene, markedskultur og entreprenørkultur, samt interaksjonen av disse. Det betyr at bedrifter som har en organisasjonskultur som domineres av verdier fra begge kulturtypene vil få høyere ytelseseffekter enn bedrifter som kun domineres av én av dem. I tillegg får studien støtte for hypotesen om en positiv interaksjon mellom MO, markedskultur og entreprenørkultur, som indikerer at bedrifter er avhengig av en organisasjonskultur som støtter den markedsorienterte atferden, for å oppnå en ytelse over gjennomsnittet i bransjen, og dermed ha grunnlag for å skape varig konkurranefortrinn.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectmarkedsorienteringno_NO
dc.subjectytelseno_NO
dc.subjectorganisasjonskulturno_NO
dc.subjectmarkedskulturno_NO
dc.subjectentreprenørkulturno_NO
dc.subjectmarkedsføring
dc.subjectStudiemarkedsføring
dc.titleEffekter av markedsorientering og organisasjonskultur på bedriftens ytelseno_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.source.pagenumber108 bl.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel