Show simple item record

dc.contributor.authorFrøshaug, Henrik Lillegraven
dc.date.accessioned2013-10-24T11:56:16Z
dc.date.available2013-10-24T11:56:16Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/142159
dc.description.abstractResultatene av studien viser at markedsorientering har en direkte positiv effekt på produkt‐ og innovasjonsytelsen. Det samme har produktutviklingskapabiliteter. Samtidig får ikke studien støtte for en positiv interaksjonseffekt mellom markedsorientering og produktutvikling på produkt‐ og innovasjonsytelsen. Avhandlingen argumenterer for at dette indikerer at markedsorientering og produktutvikling er selvstendige prosesser som blir for omfattende å bedrive på samme tid.Samtidig vises salgsfunksjonen å spille en viktig rolle for realiseringen av produkt- og innovasjonsytelseseffektene av MO. Dette kan indikere at gode salgserfaringer fra markedet gjør at bedriften fokuserer ressurser rundt tilsvarende produkter i fremtiden. Derav har disse produktene høyere sannsynlighet for høy produkt- og innovasjonsytelse. Dette diskuteres og problematiseres da det kan resultere i færre radikale innovasjoner, og at bedriften kan gå glipp av viktige markedsmuligheter.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectmarkedsføringno_NO
dc.subjectproduktsuksessno_NO
dc.subjectinnovasjonno_NO
dc.subjectmarkedsorienteringno_NO
dc.subjectmarkedsføring
dc.subjectStudiemarkedsføring
dc.titleHvordan kan bedrifter oppnå høy produkt- og innovasjonsytelse i dynamiske markeder?no_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.source.pagenumber87 bl.no_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record