Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSkogstad, Bjørn Einar
dc.contributor.authorGården, Knut Eirik
dc.date.accessioned2013-04-08T10:28:15Z
dc.date.available2013-04-08T10:28:15Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/142145
dc.description.abstractI avhandlingen har vi sett nærmere på forbrukeres relasjon til merker de har tatt et aktivt valg om å følge på Facebook, samt omstendighetene rundt hvorfor de følger merket. Vi har videre undersøkt hva som skjer med en forbrukers relasjon til et merke dersom man blir utsatt for høy informasjonsbelastning på Facebook. Ut fra analysene tolker vi det som informasjonsbelastning via Facebook ikke påvirker relasjonen folk har til en gitt merkevare utover selve forholdet på Facebook. Noe som igjen legger videre til rette for å skape intense og aktive merkerelasjoner med forbrukerne på Facebook. Videre har vi med denne avhandlingen også bidratt med motargumenter til noe av kritikken mot Fournier (1998) ettersom vi gjennomgående i avhandlingen viser at et merke kan være en aktiv relasjonspartner i sosiale medier som Facebook, noe Breivik og Thorbjørnsen (2008) har tatt utgangspunkt i at en merkevare ikke kan være.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectfacebookno_NO
dc.subjectmarkedsføringno_NO
dc.subjectmarkedsføring
dc.subjectStudiemarkedsføring
dc.titleFacebook Ergo Sumno_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.source.pagenumber157 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel