Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSolum, Runar
dc.contributor.authorHansen, Jonas André
dc.date.accessioned2009-07-10T10:52:11Z
dc.date.available2009-07-10T10:52:11Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/142103
dc.description.abstractTemaet for denne studien er bundling (pakkekjøp) sett i et forbrukerperspektiv. Kort fortalt er bundling salg av to eller flere separate produkter og/eller tjenester i en felles pakke (Stremersch og Tellis, 2002). Nærmere bestemt studeres det hvilke innvirkninger prisreduksjon, merkeattraktivitet og prislister har på kjøpssannsynligheten for pakker. Konteksten for studien er hjemmeunderholdningsbransjen. Med hjemmeunderholdning menes i denne konteksten tv, dvd-opptaker og spillkonsoller. Denne studien ble gjennomført på elever i 3. klassetrinn på videregående skole, da disse havner i riktig segment siden de snart skal flytte hjemmefra og kanskje kjøpe ett eller flere av disse produktene.en
dc.format.extent1092379 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.subjectbundlingen
dc.subjectpakkekjøpen
dc.subjectmarkedsføring
dc.subjectStudiemarkedsføring
dc.titleEffekter av prissetting av pakkeløsningeren
dc.typeMaster thesisen
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210:: Bedriftsøkonomi: 213


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel