dc.contributor.author | Flo, Jill | |
dc.date.accessioned | 2010-10-01T10:43:34Z | |
dc.date.available | 2010-10-01T10:43:34Z | |
dc.date.issued | 2010-10 | |
dc.identifier.issn | 0807-4488 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/141988 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten beskriver det faglige og pedagogiske arbeidet i utvikling av en ny videreutdanning i Sår- forebygging, behandling og lindring. Det startede med at praksisfeltet våren 2007 tok kontakt med Høgskolen i Buskerud, avdeling helsefag med ønske om å heve kompetansen blant sykepleiere. Erfaringene fra sykehus og kommunehelsetjenesten var at det var stor mangel på systematisk kunnskap innen sårpleie. Rapporten gir leseren informasjon om hvordan samarbeidet med ulike kontakter har bidratt med kunnskap og erfaringer til å bygge opp en videreutdanning innen sår. Samarbeidet har vært med kliniske spesialister i sykehus og Norsk interessefaggruppe for Sårheling (NIFS). Flere skandinaviske og internasjonale spesialister innen sårpleie og behandling har vært til stor hjelp og gitt synspunkter under utviklingen av det faglige innholdet. Programmet anvender European Wound Management (EWMA) sine utdanningsmoduler. Rapporten har med en kortfattet beskrivelse av ofte forekommende sårtyper, årsaker og konsekvenser. Rapporten beskriver fleksibel læring som en kombinasjon av e-læring og faste samlinger. Denne læringsmodellen er inspirert av Gilly Salmon’s modell for undervisning og læring på nett. Nøkkelord: Fleksibel læring, videreutdanning, nettbasert undervisning, e-læring | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Rapporter fra Høgskolen i Buskerud;79 | |
dc.subject | sykepleie | en_US |
dc.subject | utdanning | en_US |
dc.title | Fleksibel læring : utvikling av ny videreutdanning for sykepleiere: sår-forebygging, behandling og lindring : 15 studiepoeng : et pedagogisk og faglig utviklingsprosjekt | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.type | Research report | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283 | en_US |
dc.source.pagenumber | 16 | en_US |